Huurcontract

Sylvia67
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Huurcontract

#1 , 20 feb 2024 13:37

De huurder hebben pas de negen de februari hun opzegbrief aangetekend verstuurd maar gaan sowieso de 30 ste april eruit terug naar eigen land.Heb ik recht op die maand huur ik heb meerdere keren vernoemd dat ze op tyd hun opzegbrief moesten versturen.Dat alles volgens de regels moest gebeuren wat dus niet gebeurd is plus er is schade aan de woonst aangebracht en er vertrekken vroeg tydig dus sowieso 2 maand boete daar alles geregistreerd staat.

Sirkii
Berichten: 5426

#2 , 20 feb 2024 16:31

Good luck om opzegvergoedingen te innen als ze verdwijnen naar het buitenland …. Als het pand per 30 april herverhuurd is kan je natuurlijk logischwijs geen dubbele huur vorderen. Probeer een regeling te treffen voor t vergoeden van de schade (en de herstelling ervan voor 30 april zodat je een pand dat in orde is op de huurmarkt zet)

bosprocureur
Berichten: 6861

#3 , 20 feb 2024 16:50

U kan inderdaad niet zo heel veel doen in de praktijk.

Ik zou het wel te huur zetten, met twee of drie bezoekmomenten per week, af te spreken.

Op die manier kan het pand mee bezoeken, en met een beetje diplomatie misschien nog de schade wat beperken.

Hopelijk is er een huurwaarborg voorzien ?

En ook voor een volgende verhuring, mag u niemand weigeren omwille van nationaliteit of zo, geen discriminatie dus.
Voor de rest hebt u zowat vrije keuze .
Succes !

Reclame

Terug naar “Huren”