* Vooreerst was er een lek in onze badkamer (afvoer van regenwater vanaf de bovenbuur zijn terras loopt langs onze badkamer naar beneden). Heel de bekisting was rot en de schimmel stond op de buis! Dit gemeld aan de huisbazin, en dat begint het. Pas na enige tijd stuurt ze een klusjesman naar ons (die meer kapot doet dan repareert). Na beklag stuurt ze een andere klusjesman. Deze persoon zegt dat een expert moet langskomen. Dat duurt weer enige tijd alvorens de huisbazin in actie schiet. Uiteindelijk is de lek gedicht na 6maand!!
* de verlichting is het appartement is kapot. Als we dit melden krijgen we, zoals steeds, de vraag, kan je dit zelf niet repareren? Niet dat ik het niet kan, maar voor haar is dit gewoon een gemakkelijkheidsoplossing! Uiteindelijk na 2 maand pas is er een hele nieuwe verlichting gekomen.
* De nieuwe bovenbuur trekt in juli in zijn appartement. Bij het opkuisen van zijn douche (met water) stroomt het water in ons appartement. Blijkbaar moet de douche dringend vervangen worden. Een maand later kan die persoon nog altijd niet douchen.
* Sinds onze intrede is er tijdens het koken steeds een enorme rookontwikkeling. Koken moet nu haast altijd met de ramen open. uiteindelijk moeten wij zelf een nieuwe dampkap kopen (die ze wel terugbetaald) en installeren. Bij het afhalen van de oude damkap merken wij dat er helemaal geen afzuigsysteem voorhanden is!
Kortom, de huisbazin is gewoon uit op veel geld innen, en weinig geld uitgeven. Je kan ze heel moeilijk contacteren en alles verloopt heel traag voor reparaties.
Kan iemand ajb ons raad geven over welke (juridische) weg wij kunnen volgen? Verhuizen is niet aan te raden denk ik, aangezien we onze huurwaarborg dan kwijt spelen.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
