Verhuur loods, maar gebruik als woonplaats

JanAnnick
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuur loods, maar gebruik als woonplaats

#1 , 16 feb 2024 03:40

Oud schoolgebouw werd verhuurd door mij als loods. Huurders blijken nu geen domicilie adres te hebben en er te overnachten, dus te wonen.
Huurders zijn correcte personen en onderhouden het gebouw wel goed. Bij OCMW loopt een procedure om een domicilie adres te vinden, maar zonder resultaat tot nu toe.
Blijkbaar ben ik als verhuurder strafbaar over het feit dat deze personen hier overnachten, hoewel ik dit nooit toegestaan heb.
Wat zijn de mogelijkheden om deze situatie op te lossen zodat het wettelijk in orde is ? Ik zoek eerder een soort bemiddeling oplossing tussen stedebouw / politie / deze huurders / OCMW. De huurders met politionele overmacht eruit zetten tesamen met de inboedel van de loods kan natuurlijk, maar dat lost in feite niets op.

mava105
Berichten: 22319
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 feb 2024 09:59

Oud schoolgebouw werd verhuurd door mij als loods.
Met welke omschrijving wordt die "loods" omschreven in het huurcontract?

Franciscus
Berichten: 38689

#3 , 16 feb 2024 10:22

Ineens aan toevoegen : als politie (als inspecteurs door gemeente aangesteld als controledienst) vaststelt dat er personen wonen moeten ze die inschrijven.
Ze dienen wel de nodige PV's en AA's opstellen wegens inbreuken op decreet wonen . Zijn twee totaal verschillende wetgevingen.
Los van de contractuele verbintenis die u hebt met huurders.

Reclame

Terug naar “Huren”