Verhuren, maar onder welke naam?

Nurriyah
Topic Starter

Verhuren, maar onder welke naam?

#1 , 03 aug 2009 12:15

Hey,

We zijn op zoek naar wat informatie rond verhuren. We zijn getrouwd met volledige scheiding van goederen omwille van mijn eigendom uit een erfenis en de zelfstandige activiteit van mijn echtgenoot.

Mijn eigendom zal worden verhuurd en de eigendom van mijn echtgenoot ook. Is het mogelijk om het huurcontract op onze beide namen op te maken, of kunnen we enkel het huurcontract op de eigen naam opmaken?

Indien we de contracten opmaken op onze beide namen, is dit dan juridisch in orde, of kan er bij problemen een nietigverklaring gevraagd worden door de huurders, omdat ik bijvoorbeeld geen eigenaar ben van het verhuurde goed?

Alvast bedankt...

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 aug 2009 14:02

Waarom zouden jullie de contracten op beider namen willen opmaken?

In de link in het onderschrift vinden jullie verscheidene documenten terug die je verder kunnen helpen met het verhuren van goederen.

Nog vragen? shoot.

Nurriyah
Topic Starter

#3 , 03 aug 2009 20:27

Waarom? Kan ik eigenlijk geen antwoord voor bedenken, maar vroeg me gewoon af of het zou kunnen...

Denk je dat het beter is om het niet te overwegen? Om welke redenen?

Bedankt voor de link, zal deze eens bekijken...

Reclame

Vandebos

#4 , 03 aug 2009 21:33

Je kan dit natuurlijk, maar een verhuurcontract is een overeenkomst tussen de eigenaar (of diens gemachtigde vertegenwoordiger) en de huurder.

Ik ben er niet helemaal zeker van dat je echtgenoot door het huwelijk automatisch je gemachtigde vertegenwoordiger wordt en omgekeerd als er met scheiding van goederen wordt getrouwd.

Door deze situatie te vermijden kan je voorkomen dat een in geding de advocaat van de huurder misbruik zou kunnen maken van dit pietluttig detail ( alhoewel ik de meeste vrederechters voldoende inzicht toeschrijf om hier geen punt van te maken)

Natuurlijk kunnen jullie wederzijds mekaar een volmacht geven om mekaars goederen te beheren, dan is de kous ook af.

Nurriyah
Topic Starter

#5 , 03 aug 2009 23:26

Oké...

Bedankt voor de nuttige informatie.

Terug naar “Huren”