Huur opzeggen adres verhuurder onbekend medehuurder afwezig

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Huur opzeggen adres verhuurder onbekend medehuurder afwezig

#1 , 23 jan 2024 10:37

Wij willen onze huur opzeggen, kan dit enkel via aangetekende brief, of zijn er nog andere rechtsgeldige manieren? En moet elke medehuurder hiervoor tekenen?

Onze huisbaas is tijdens het contract verhuisd en wij hebben nooit naar zijn nieuwe adres gevraagd. We kunnen het hem vragen natuurlijk, maar dan moeten we onmiddellijk uitleggen waarom. Gezien hij nogal uit is op geld en het pand moeilijk verhuurbaar is, vrezen wij dat hij er alles aan gaat doen om de tijd nog wat te rekken.

Daarnaast staat mijn ex zijn naam in het huurcontract, maar die zit ondertussen aan de andere kant van de wereld... Kan ik het contract opzeggen zonder hem? Onze wettelijke samenwoonst is al lang verbroken en zijn adres officieel gewijzigd. Hij heeft dus ook geen huur meer betaald, maar staat wel nog geregistreerd in België.

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jan 2024 11:57

Stuur de opzeg gewoon aangetekend naar het adres dat in uw huurovereenkomst is vermeld. Het was aan de verhuurder u zijn nieuw adres te melden.
Als de brief terugkomt, ongeopend bewaren.

Thomas_A
Berichten: 2383
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2024 07:05

Op zich is het inderdaad voldoende om de opzeg naar het gekende adres te sturen. Als u de eigenaar wel op een andere manier (telefonisch, bericht) kan bereiken, zie ik niet in waarom u hem bovendien ook niet via die weg zou verwittigen.

Misschien heeft hij dan inderdaad vragen, maar de hoofdreden van een opzeg is toch net dat de verhuurder zich ook kan voorbereiden.

Reclame

Terug naar “Huren”