Kan een makelaar een uittredende plaatsbeschrijving weigeren op te maken omdat het appartement 'te vuil' is

Grienen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kan een makelaar een uittredende plaatsbeschrijving weigeren op te maken omdat het appartement 'te vuil' is

#1 , 30 nov 2023 09:20

Hallo,

Gisteren was ik aanwezig op de uittredende plaatsbeschrijving van mijn huurappartement. De afgelopen dagen is er grondig gekuist en volledig leeg gemaakt. Er waren inderdaad een paar punten die beter konden (een schap vergeten stofvrij maken, stofnetten in de hoeken van de kamer,...), maar er zijn geen beschadigingen tegenover wanneer ik het huurpand ben ingetrokken.
Nadien kreeg ik een mail met een hele waslijst aan dingen die nog moesten aangepakt worden. Een deel daarvan zijn 'mankementen' die ook opgenomen zijn in de intredende plaatsbeschrijving, dus deze weiger ik ook in orde te brengen.

In dezelfde mail kreeg ik tot 18u vandaag om alles in orde te brengen en vandaag moet ik dus terug aanwezig zijn.
Mijn vraag is, wat als zij alsnog weigert een plaatsbeschrijving op te maken? Kan ik vragen om het document voor teruggave van de huurwaarborg te tekenen, laat ik de sleutels achter, ...

Alvast bedankt

mava105
Berichten: 22291
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 nov 2023 15:51

Ze moerten een PB opmaken als de opdracht daartoe van de eigenaar hebben gekregen. Ze kunnen toch hun bemerkingen in deze uitgaande PB zetten en begroten.

Franciscus
Berichten: 38617

#3 , 03 dec 2023 19:00

Dan moet er wel een ingaande plaatsbeschrijving zijn die zaken vermeld.
Als die er effectief opstaan zijn ze niet voor u zoals u schrijft alleen alles wat nieuw is.
Indien geen reactie ..wis is huisbaas en wat heeft die over dat alles gezegd of heeft deze de makelaar volmacht gegeven om in zijn naam op te treden.
Als lasthebber heb ik dat ook gedaan voor een aangetrouwde nicht.

Reclame

Terug naar “Huren”