huurders beslissen zelf

albertje
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

huurders beslissen zelf

#1 , 28 nov 2023 16:57

Is het normaal dat de huurders zelf beslissen, zonder de eigenaar te verwittigen, om o.a. een gasmeter te laten veranderen, een digitale meter te plaatsen, minderwaardige kranen te plaatsen ook al stonden er hoogwaardige nieuwe kranen omdat ze verkalkt waren, fibernet binnen te laten plaatsen enz?
Wanneer ik als eigenaar bij bezoek ter plaatse, ze hebben hun opzeg per aangetekende gekregen, hier een opmerking over maak wordt ik uitgescholden dat ik daar geen zaken mee heb. Graag uw advies hieromtrent.

bosprocureur
Berichten: 6860

#2 , 28 nov 2023 18:00

Die kranen, wat staat daarover in uw inkomende plaatsbeschrijving ?

mava105
Berichten: 22278
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 nov 2023 19:50

Huurder mag dat doen, maar je kan dan als verhuurder vragen om op einde huur, alles terug in zijn oorspronkelijke staat terug te zetten, of te vergoeden

Reclame

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#4 , 28 nov 2023 21:03

Het plaatsen van een digitale meter is doorgaans het initiatief/verplichting van distributiemaatschappij. En gezien huurder het aansluitingsabonnement op zijn naam heeft staan is het niet onlogisch dat die wordt gecontacteerd. Fiberner is een internetaansluiting. Lijkt me ook niet onlogisch dat het de gebruiker is van het internet dat de aansluiting voorziet. Aansluiting dewelke trouwens mijns inziens een toegevoegde waarde kan hebben voor veel huurders. Wat kranen betreft : feiten kwestie of uw kranen zoveel hoogwaardiger zijn dan de hunne…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Huren”