Teruggave huurwaarborg

Rene
Topic Starter
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

Teruggave huurwaarborg

#1 , 20 nov 2023 08:54

Ik huurde een woning en volgens het huurcontract van de immo bemiddelaar moet ik de huurwaarborg bij Korfine nemen. Geen keuze mogelijk.
Nu huur (3/6/9) wettelijk opgezegd maar de waarborg terugkrijgen was een probleem. Woning was perfect in orde teruggegeven. Verhuurder en immo bemiddelaar lagen dwars. Gevolg ik moest zelf naar het vredegerecht en na 2 jaar een uitspraak.
Als ik nu waarborg opeis bij Korfine, zoals beschreven door de vrederechter, willen ze niet bterugbetalen zonder akkoort van verhuurder. Vonnis was duidelijk. Bij voorlegging vonnis kan ik de terugbetaling vrijgegeven worden. Na veel aandringen en 3 maand later kreeg ik deel uitbetaald. Maar afrekening klopt niet. Nu vraag ik een detail ervan en ook dat weigeren ze me te geven.
Intrest van 0,5% bracht op 10 jaar tijd 39 euro op? Ik dacht dat een intrestberekening op jaarbasis was en niet op 10 jaar gerekend. Vreemd. Daar moet dan nog inschrijvingsrecht en registratierechten af.

Verdeling klopt ook niet. Mail en AS beantwoorden ze niet meer.

Moet ik nu terug naar het vredegerecht om de juist afrekening te kunnen bekomen? Of het ik daar geen recht op.
Veel zal ik er niet aan verdienen, maar een bank die weigert eerlijk te zijn, daar heb ik het moeilijk mee.

Reclame