Huurwaarborg

Slaterken
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 13 aug 2023 19:51

Hoi,
Ik ben een vrouw van 65.
Ik huurde gedurende 5 jaar een appartement op de Zeedijk van Oostende.
Boven mij was vakantieappartement en tot aan Corona nooit noemenswaardige (over)last van gehad. Echter werd na corona het appartement verkocht, en de nieuwe eigenaar liet alles over qua verhuur aan Naam verhuurder verwijderd -JurecaBE - moderator
Sindsdien begon de overlast. Wildverhuur in feite want appartement was voor 2 personen geschikt, maar vaak door 6 of 8 personen bezet.
De overlast maakte mij ziek. Naam verhuurder verwijderd -JurecaBE - moderator gemaild, syndic verwittigd, voorzitster verwittigd en de eigenaar van mijn appartement verwittigd.
Allemaal zonder gevolg.
Ik was ten einde raad en besloot te verhuizen om als ex kankerpatiënte mijn gezondheid niet op het spel te zetten. Voor de eigenaar was het ok als ik 1 maand huur zou doorbetalen plus 1 week, wat ik ook deed. Tijdens mijn bewoning werden kleine herstellingen door mijzelf betaald. Het appartement werd 2022 volledige geschilderd en de huur werd steeds ten laatste iedere 3e van de maand betaald.
Het appartement werd na de overbrenging van mijn spullen volledig extra gekuist zodat alles netjes was. Toen ik er woonde ging de accumulator stuk, ttz, hij maakte enorm veel geluid wanneer hij warme lucht blies. Verhuurder was op de hoogte, maar ik verwarmde bij met laser petroleum toestel, zodat de accumulator niet meer moest blazen bij felle koude.
Nu haalt de eigenaar allerlei zaken aan die geen steek houden met eerdere afspraken.
Om geruzie te vermijden deed ik een financieel voorstel, maar dit aanvaarde de verhuurder niet.
Ik kreeg te horen dat ze de accumulator niet gaat laten herstellen maar een nieuwe gaat plaatsen.
En daar vraagt zij mij om 300 euro bijdrage voor nieuw toestel.
Om een eind te breien aan het heen en weer gepraat zei ik ok.
Maar voor mij is het niet ok.
Zaken verslijten nu eenmaal vind ik, en een nieuwe accumulator is niet nodig, want toestel werkt goed, uitgezonderd dat het geluid moet worden na gekeken.
Samengevat, moet ik idd bij betalen voor nieuwe accumulator?

Mvg

justice speaker
Berichten: 220
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 aug 2023 08:31

Heeft u een schriftelijk bewijs, brief of sms dat u de eigenaar verwittigd hebt dat de accumulator niet goed werkt?
Ik dat geval hoeft u zeker geen bijdrage te leveren voor een nieuwe.
Werd er een plaatsbeschrijving opgemaakt bij het einde van de huur?
Werd er een schriftelijk voorbehoud gemaakt op huur schade?
Maak nooit woordelijke onderlinge afspraken, zet het op papier en onderteken het beiden.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

Terug naar “Huren”