afsluiting doorgang garage

wisky2012
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

afsluiting doorgang garage

#1 , 27 jun 2023 16:42

Hallo we wonen 38 jaar in een huurhuis gesloten bebouwing van 4 huizen .
We hebben nu doorgang links en rechts van de 4 gesloten huizen naar mijn garage aangebouwd aan het huurhuis.
Nu gaan ze de huizen elk een aparte tuin geven en afsluiten met draad .Nu kan ik niet meer naar mijn garage .
MIJN VRAAG KAN DE HUISBAAS DIT DOEN .BEDANKT OP VOORHAND

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jun 2023 19:57

Is die garage van dezelfde eigenaar als uw verhuurder? Staat die garage vermeld in uw huurcontract?

pho450
Berichten: 192

#3 , 28 jun 2023 11:16

Kan je een schets maken? De situatie is niet helemaal duidelijk.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5445

#4 , 28 jun 2023 12:25

Verkrijgende verjaring (de 30 jaar) is niet van toepassing op recht van overgang. Ga dus praten met de eigenaar om (tegen betaling) een recht van overgang langs 1 kant te kunnen behouden.

wisky2012
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2023 14:58

Het is simpel 4 huizen aaneen links en rechts oprit achter de huizen waar de garage aangebouwd is aan het huurhuis .
men kan rond de 4 huizen rijden om in de garage te komen .nu wild de huisbaas tussen elk huis een afsluiting plaatsen
,en zo kan ik niet meer in mijn garage door de afsluiting .kan niet meer weg met fiets en (.hij zegt kunt nog altijd door u huis° .ook met groene bak .wonen hier al 36 jaar altijd op tijd huishuur betaald .nu lapt hij dat voor de rust zegt hij .Er komt een nieuwe huurder en die vraagt voor afsluiting van hof !!!!!!!!.
Heb alleen maar boekje van huurcontract met huurprijs en borg bedrag dat is alles .Ben altijd met index mee OPGESLAGEN .DANK BIJ VOORBAAD

Thomas_A
Berichten: 2396
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 jun 2023 16:18

Klopt het dat de huizen van dezelfde eigenaar zijn, allemaal verhuurd?

Er was voordien geen afsluiting. Eigenaar had geen reden om eentje te zetten, aangezien dit voor hem een kost zou zijn en iedereen tevreden was met de huidige situatie. Daardoor had iedereen ook makkelijkere doorgang, ook al was dit nergens contractueel vastgelegd.

Nu is er ergens een nieuwe huurder die wel graag een afgesloten tuin heeft en de verhuurder wil daarop ingaan.

Begrijp ik het zo juist? Ik denk niet dat u deze doorgang kan afdwingen. Was gewoon een toeval dat u deze voordien had, maar andere huurder hoeft niet toe te staan dat u over zijn gehuurde grond passeert.

bosprocureur
Berichten: 6878

#7 , 28 jun 2023 19:41

Aansluitend bij wat Thomas_A schrijft, zou het misschien interessant zijn voor TS om te weten hoeveel huur de nieuwe buur betaalt, en hoeveel hij actueel betaalt (de geïndexeerde huur van 38 jaar geleden dus :) ). Juridisch gezien doet het niet ter zake, maar toch...

wisky2012
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 jun 2023 21:23

DE DOORGANG AAN DE ACHTERKANT IS ER ALTIJD GEWEEST. HOE KAN MEN ANDERS IN DE GARAGE .
MIJN HUIS HUUR IS 435 EURO PER MAAND .TOEN IK ER 36 JAAR GELEDEN KWAM KON JE NIET WASSEN MET WASMACHIEN geen frietketel laat staan waterverwarmer OPZETTEN.ALLEMAAL zelf verzwaard op mijn kosten .Badkamer ,keuken alles zelf betaald .BOVEN WAS HET NOG BETON OP SLAAPKAMERS .GE ZIET VEEL WAS ER NIET .BETAALDEN TOEN 5000 FRANK .DAT IS MICHIEN DE REDEN OM MIJ UIT HET HUIS TE KRIJGEN .DAT VIND IK ZEER LAAG .

Franciscus
Berichten: 38678

#9 , 28 jun 2023 22:57

Wie heeft die garage geplaatst?
Staat die op www.geopunt.be
Staat die ook vermeld op uw huurcontract?

wisky2012
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 29 jun 2023 15:47

De eigenaar heeft de garage ingebouwd in het huis .
Alleen boekje voor huurcontract met huishuur + borg .
Ze hebben altijd gezegt dat de doorgang moest open blijven voor brandweer ingeval van brand .

Franciscus
Berichten: 38678

#11 , 29 jun 2023 19:28

Staat de garage mee vermeld op het contract dus huis met garage te huur indertijd.

wisky2012
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#12 , 01 jul 2023 14:56

Heb huis gehuurd met garage .Auto heeft er ingestaan .De garage komt uit in keuken .In 1987 was er geen contract .alleen een boekje met de borg +huur op vermeld .Zodus de garage heeft er altijd gestaan .Ik denk wel dat ik het huis gehuurd heb met garage .

Franciscus
Berichten: 38678

#13 , 01 jul 2023 19:47

Dan zal volgens mij e eigenaar moeten zorgen dat de garage(s) bereikbaar blijven.
Dis de afsluiting van de tuinen plaatsen vb gelijk met ingang garage --- of voldoende gemene ruimte achteraan overlaten zodat u of iedereen zijn garage kan bereiken.

Terug naar “Huren”