Gebroken glas gemeenschappelijke delen

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

Gebroken glas gemeenschappelijke delen

#1 , 26 jun 2023 14:21

Hello,

De oude voordeur heeft een gebroken raampje.
Reden: eerst barst, dan door de deur hard te slaap bij openen werd de barst groter.

Gevolg: mijn fiets die achter de deur staat wordt nu als de 'schuldige' gezien.

Eigenaar zegt: kosten zullen op u verhaald worden.

Kan dit zomaar?

Thomas Morus
Berichten: 5954
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 jun 2023 14:35

"" mijn fiets die achter de deur staat wordt nu als de 'schuldige' gezien"

Kan uw fiets echt deuren openen en sluiten???
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2023 15:07

Neen inderdaad. Dat heb ik ook gezegd.
Echter... Aangezien dat de inspectie mijn appartement onbewoonbaar heeft verklaard wegens niet naleving van de ingebrekestelling door de inspectie, en de verhuurder hierdoor zeer boos is, gaan ze alles proberen.
Ik krijg een email met 'je hebt 24 uur de tijd om je fiets te verplaatsen en je ontvangt de factuur'.
Ik heb zelf niet eens akkoord gegeven over de kosten. En ik ben het niet die het glas heeft gebroken.

Reclame

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 jun 2023 15:44

Komt de hoogte van uw stuur bvb overeen met de hoogte van de barst? Maak alvast een paar duidelijke foto's van voordeur en fiets samen, want als HWB niet wordt terugbetaald, zal je naar de VR moeten stappen.

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2023 22:03

Mijn fiets staat daar al meer dan één jaar. Huisbaas heeft deze al reeds gezien.
Fiets staat tegen de muur. Als je de voordeur van het gebouw hard openslaat (heel hard), en hard duwt, kan eventueel (weet het niet zeker), de deur meer dan 90° open en tegen de fiets slaan. Mijn fiets vertoont lichte beschadingen zelfs. Gewoon de deur opendoen veroorzaakt niets. Komt zelf niet tegen de fiets.

Lanox
Berichten: 3534
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jun 2023 08:26

U lijkt hier zelf het bewijs aan te geven dat uw fiets de normale functie van de deur verhindert. Heeft u ooit toestemming gekregen om uw fiets daar te stallen?

LYNX XX
Berichten: 2555
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jun 2023 09:21

Normaal mogen geen fietsen in de gemeenschappelijke inkom, gang of gemeenschappelijke delen van het gebouw ( trapzalen ... ) gestald worden. Zeker uit veiligheidsoverwegingen en als vluchtweg bij brand.

Terug naar “Huren”