Huurwaarborg

Stvn Vts
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 26 jun 2023 10:49

Een tiental jaar geleden tekende ik samen met mijn toenmalige vriendin een huurcontract.
De huurwaarborg stort ik van mijn rekening. Jaren later gaan we uit elkaar en plaatst zij haar domicilie elders. Ik pas samen met de verhuurder het huurcontract aan dat vanaf dat ogenblik ik alleen de huur zal bekostigen. Nu vijf jaar later wordt de woonst verkocht, ik doe het nodige en de eigenaar ondertekent het document om mijn huurwaarborg vrij te geven. Volgens de bank is dit echter niet voldoende.
Hoe logisch is het dat iemand die nooit een huurwaarborg heeft gestort en sinds haar vertrek niet in de onderhouds kosten heeft gedeeld nu aanspraak kan maken op een deel van die borg!?

En logisch of niet, kan zij wettelijk gezien "haar" deel eisen?

Alvast bedankt.

CityBird
Berichten: 797

#2 , 26 jun 2023 16:39

De huurwaarborg stort ik van mijn rekening. Jaren later gaan we uit elkaar en plaatst zij haar domicilie elders. Ik pas samen met de verhuurder het huurcontract aan dat vanaf dat ogenblik ik alleen de huur zal bekostigen.
Hier is het probleem ontstaan.

Jullie gingen een huurovereenkomst aan tussen 3 personen. Alle 3 hadden hun akkoord moeten geven om de huurovereenkomst te beëindigen en een nieuwe (of addendum) aan te gaan enkel tussen de verhuurder en jezelf. Toen had ook de waarborg moeten geregeld worden.

Nu zit je met een probleem en zal je op zoek moeten naar die vriendin of zal je bij de vrederechter langs moeten.

Reclame

Terug naar “Huren”