wespennest in huurpand

LEcluseChantale1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

wespennest in huurpand

#1 , 24 mei 2023 13:31

Ik verhuur een woning die een 10-tal jaar geleden volledig werd vernieuwd. Ik heb er zelf nog gewoond en had eens een wespennest onder het dak in ingemaakte kasten.

Nu meld mijn huurster mij dat zij een wespennest heeft onder het dak, zij heeft het laten verwijderen en betaalde 45 euro en beweerd nu dat ik die moet terugbetalen omdat het een oud huis is met hier en daar een spleetje waar de wesp doorheen kon.
Het is een huurster die alles uit de kast haalt om niet haar huur te moeten betalen, ik heb er al maanden problemen mee.

Kan u mij meedelen hoe het eigenlijk zit hiermee ?

Dank bij voorbaat,
Chantale L'Ecluse

LEcluseChantale1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2023 15:19

zijn de kosten voor verdelgen voor huurder of verhuurder ?

eylis
Berichten: 8840

#3 , 24 mei 2023 16:53

In mijn opinie denk ik dat deze kost niet voor verhuurder is. Wespen zijn geen ongedierte en of er nu spleetjes zijn of niet (zogezegde gebrek aan de woning) , een wesp kan in een nieuwere woning wellicht ook wel binnen/buiten. Het wespennest is mijns insziens geen gebrek aan de gehuurde woning, maar gewoon stomme pech. Als er een kolonie mieren door de keuken trekt of een familie eksters in de schoorsteen is dat toch ook geen kost voor de verhuurder.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 24 mei 2023 16:59

Zijn kosten voor diegene die heeft laten verwijderen....
Anders waarom heeft huurder dan niet vroeger gemeld dat er wespen waren en had u kunnen ingrijpen of zeggen dat het voor bewoner is.
Net zoals idd mieren of muizen of enz
Hier eens lezen: pag 4
https://www.exclusiefbeheer.be/frontend ... uurder.pdf

Terug naar “Huren”