Waarborg nog steeds geblokkeerd na ondertekening

dutrel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Waarborg nog steeds geblokkeerd na ondertekening

#1 , 05 mei 2023 10:34

Ik heb een huis gehuurd welke op 29 april in bijzijn van immo kantoor ***** en de verhuurder alles gecontroleerd te hebben.

Na het afgeven van de sleutels werd een akkoord gegeven waardoor het officiele document zowel door mij als de verhuurder werd ondertekend voor volledige vrijgave van de borg .Dit doument heb ik aan de bank bezorgd dewelke na een telefonisch contact met de verhuurder nu plots haar pas niet wil doorgeven voor vrijgave en met vele argumenten afkomt van eventuele schade deze doch allemaal werd overlopen en geen vaststeling waren .

Tevens zijn we na de overgave van de sleutels te weten gekomen dat het achterliggendstuk grond met hangaars 8 jaar lang was aangesloten op ons elektriciteitsnet waardoor zij dus wekelijks gebruik van maakten en waar wij dus voor betaald hebben .

Wat ivm huurwaarborg nu en eventuele schadevergoeding voor gebruik elektriciteit ?

Luc

Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 06 mei 2023 11:27

Ik vermoed dat u best een AS stuurt naar ex-verhuurder en hem er op wijst dat de huurwaarborg moet vrijgegeven worden.
Dat indien dit niet gebeurt binnen de 14 dagen u naar de vrederechter zal stappen en daar tevens ook een schadevergoeding zal vragen voor de extra kost / last die u hebt gehad voor het onrechtmatig gebruik van elektriciteit.

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2023 12:01

Indien het bewuste document ( correct is ingevuld ) voor vrijgave huurwaarborg ondertekend is door de huurder en de verhuurder; moet de bank de huurwaarborg en de intresten betalen aan de huurder.

Wat betreft de electriciteitsaansluiting op uw net, toch raar dat u het niet heeft vastgesteld gedurende 8 jaar. Dat moet toch duidelijk zichtbaar zijn.
Staat ook niet vermeld in het officiëlle document; zal zwaar vallen daar een vergoeding voor te krijgen.
Maar de bank moet u uit betalen zonder meer.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 06 mei 2023 16:03


Staat ook niet vermeld in het officiële document; zal zwaar vallen daar een vergoeding voor te krijgen.
Als je de illegale aansluiting officieel kan laten vaststellen door een deurwaarder, zou je een nieuwe procedure voor de VR kunnen opstarten

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2023 17:19


Staat ook niet vermeld in het officiële document; zal zwaar vallen daar een vergoeding voor te krijgen.
Als je de illegale aansluiting officieel kan laten vaststellen door een deurwaarder, zou je een nieuwe procedure voor de VR kunnen opstarten
Mava ik kan u volgen; maar kan TS deze aansluiting niet zien bij zijn electriciteitsteller ? Hij zal toch in die 8 jaar zijn meterstanden hebben moeten doorgeven ? TS zal toch ook de meterstand bij einde huur hebben genoteerd en vermeld. En na afgifte sleutels komt TS plots deze electriciteitsafname te weten, hoe ?
Indien het echt illegaal is geweest en niet zichtbaar dan kan hij die procedure opstarten. Maar zou eerst zeker die huurwaarborh en intresten terug eisen van de bank.

dutrel
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 mei 2023 14:09

Beste Mava en Lynx,

Ivm de huurwaarborg weigert de bank zolang ze geen copy hebben van de verhuurder haar paspoort. De verhuurder weigert deze te geven .

Ivm de de electriciteit dit zijn we te weten gekomen na rondgang met de immo die het huis gaat verkopen en ik die vraag stelde .Deze is blijkbaar aan de achterste garge die we hadden doorverbonden ondergronds dus niet zichtbaar laat staan te zien op de elelktriciteitsteller .deze liep dus gewoon door vanaf de garage naar het achterliggend stuk grond .

Alvast bedankt voor de info

Terug naar “Huren”