#8 , 20 jun 2009 14:59
- zoek je lokale registratie kantoor. In de link onder dit bericht vindt je een pdf hoe je dit kan doen. Geraak je er niet aan uit ( heb zelf enige malen mijn koppeke gekrabt in het verleden vooraleer het te vinden) mag je me altijd via pb je postcode en naam stad doorzenden. Als hij het contract heeft geregistreerd zou je het daar moeten kunnen vinden en een kopie ervan bekomen.
Maak van je aangetekende schrijven een ingebrekestelling.
Datum dd/mm/jjjj
Geachte Mr. X,
Bij deze wens ik u in gebreke te stellen op volgende punten betreffende de verhuur van een woning, gelegen te 123, door u aan Y, mezelf, verhuurd voor een duur van Z jaar vanaf datum A:
- Gedurende meer dan een jaar heb ik u reeds bij herhaling mondeling, telefonisch en schriftelijk verzocht mij een door beide partijen ondertekende kopie van het huurcontract te bezorgen die mij toekomt rechtens artikel 1 bis van de huurwetgeving en art 2 punt 2 van Bijlage bij het koninklijk besluit genomen in uitvoering van artikel 11 bis, van boek III, titel VIII, hoofdstuk II, afdeling 2, van het burgerlijk wetboek. Tot op heden heeft u zelfs niet de moeite genomen op deze verzoeken te antwoorden.
- reeds meer dan zes maanden geleden heb ik u op de hoogte gebracht van volgende problemen met de sanitaire installatie:
(geef hier een zo gedetailleerd mogelijk overzicht van alle problemen)
Ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik van u nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik wil er u bij deze dan ook op wijzen dat het ontbreken van een degelijke sanitaire installatie een schending van art 1 van Bijlage bij het koninklijk besluit genomen in uitvoering van artikel 11 bis, van boek III, titel VIII, hoofdstuk II, afdeling 2, van het burgerlijk wetboek
Bij deze verzoek ik u dan ook om mij binnen de 10 dagen na de eerste aanbieding van dit schrijven een kopie te bezorgen van het huurcontract en een datum waarop de schade in de badkamer wordt hersteld.
(Facultatief aangezien je hier niet over spreekt maar het me wel het type verhuurder lijkt te zijn die de waarborg cash wilt)
Bij deze verzoek ik u tevens om, indien dit nog niet gebeurd is, de huurwaarborg, inclusief de gemiddelde jaarlijkse bankrente tot heden, te deponeren op een huurwaarborg rekening zoals volgens Art. 103 van de Wet Diverse Bepalingen (IV) van 25 april 2007 mijn recht is en bovendien op deze gecumuleerde som vanaf heden de gerechtelijke intrest, die momenteel 5.5% bedraagt, te eisen tot op het ogenblik dat deze waarborg effectief op een huurwaarborg rekening wordt gestort.
Bij ontbreken van een positief antwoord binnen de gestelde termijn zal ik mij genoodzaakt zien de woningdienst in te schakelen om het pand te laten keuren in zijn huidige toestand en om via het vredegerecht de reparaties van de gemelde gebreken door een externe firma op uw kosten te bekomen.
Met vriendelijke groeten blablabla
Verstuur het aangetekend met bevestiging van ontvangst (roze fiche) Dan krijg jij een door hem gehandtekende fiche terug dat hij het op dag X heeft ontvangen.