Pagina 1 van 1

probleem met gaswandketel

Geplaatst: 06 jun 2009 11:57
door celine
Ik zit met het volgende probleem. Ik was eigenlijk te lang geleden dat ik de gaswandketel had uitgekuist vooraleer mijn huurder in het appartement getrokken was. Hij heeft me op dat feit attent gemaakt en ik heb de wetgeving nagelezen, je moet die regelmatig laten controleren.
Ik heb contact opgenomen met de firma die de gaswandketel maakt en er onderhoud op uitvoert en hen laten weten dat de huurder de afspraak mag maken en dit aan mij kan laten factureren. Ik heb de huurder ook laten weten dat ik een halve dag verlof wil nemen als dat noodzakelijk is om de reparateur te ontvangen. Dit was niet noodzakelijk voor hem en ik wacht al een maand dat hij de afspraak vastlegd. Ik heb hem hier al regelmatig over aangesproken. Nu heb ik schrik dat er iets gaat misgaan met die gaswandketel met kosten tot gevolg of erger problemen met de veiligheid. Ik wil uit de impasse geraken. Wat zijn mijn rechten. Hoe kan ik een oplossing forceren. Mag ik zelf een afspraak vastleggen met de firma en hem via aangetekende brief op de hoogte stellen?

Geplaatst: 06 jun 2009 14:40
door mick12301
Art. 1720 BW. De verhuurder is verplicht het goed in alle opzichten in goede staat van onderhoud te leveren.
Hij moet daaraan gedurende de huurtijd alle herstellingen doen, die nodig mochten worden, behalve de herstellingen ten laste van de huurder.

Art. 1724BW. Indien het verhuurde goed gedurende de huurtijd dringende herstellingen nodig heeft, die niet tot na het eindigen van de huur kunnen worden uitgesteld, moet de huurder die gedogen, welke ongemakken hem daardoor ook mochten worden veroorzaakt, en al zou hij gedurende de herstellingen het genot van een gedeelte van het verhuurde goed moeten derven. ./.

Geplaatst: 06 jun 2009 17:18
door Vandebos
Aangetekend schrijven zenden dat gezien het nazicht van een dergelijk toestel toch belangrijk is en dat u nu reeds een maand wacht op een datum van de huurder, u de reparateur/kuiser heeft opgedragen om op datum X (2-4 weken na verzenden AS) de werken de komen uitvoeren.

Dat als die datum niet past voor de huurder hij/zij dit aan u dient te melden binnen de 10 dagen na eerste aanbieding AS met een datum die wel kan en die niet later mag vallen dan 14 dagen na de voorgestelde datum.

Dat bij geen tegenbericht de firma zal langskomen op de in de brief vermelde datum en dat bij afwezigheid de kosten van het nutteloos langskomen aan de huurder zullen gefactureerd worden.

Dan zal u wel snel een antwoord krijgen of idealiter het nazicht uitgevoerd worden.

Geplaatst: 06 jun 2009 22:13
door chrisd
Aangetekend schrijven zenden dat gezien het nazicht van een dergelijk toestel toch belangrijk is en dat u nu reeds een maand wacht op een datum van de huurder, u de reparateur/kuiser heeft opgedragen om op datum X (2-4 weken na verzenden AS) de werken de komen uitvoeren.

Dat als die datum niet past voor de huurder hij/zij dit aan u dient te melden binnen de 10 dagen na eerste aanbieding AS met een datum die wel kan en die niet later mag vallen dan 14 dagen na de voorgestelde datum.

Dat bij geen tegenbericht de firma zal langskomen op de in de brief vermelde datum en dat bij afwezigheid de kosten van het nutteloos langskomen aan de huurder zullen gefactureerd worden.

Dan zal u wel snel een antwoord krijgen of idealiter het nazicht uitgevoerd worden.
Op zich ben ik het hier helemaal mee eens, alleen zou ik hem zelf nog daarvóór nog een keertje bellen.