Herstellen lekschade huurpand

SDR3078
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Herstellen lekschade huurpand

#1 , 27 apr 2023 10:49

Wij hebben onlangs last gehad van een lek in ons huurappartement in Brussel. Het lek bestaat reeds sinds december en pas nu heeft de verhuurder actie genomen om het lek te repareren. Er is ook wat esthetische schade in het appartement zelf: een deel van het plafond is licht verkleurd en deel van de houten omkadering van de ruit is wat verkleurd en vervormd.

De verhuurder wil nu alle schade meteen repareren om het geld terug te trekken van de verzekering, maar gezien mijn partner en ik liever het genot van het appartement blijven behouden willen wij deze esthetische reparaties liever uitstel tot het einde van het contract wat volgens volgende blogpost mogelijk zou moeten zijn: https://www.lebonbail.be/nl/artikels/in ... jn-huurder.

Mijn vraag bestaat erin of wij door het vragen van uitstel het risico lopen dat de kosten in de plaatsbeschrijving bij het einde van ons contract op ons worden verhaald? De verhuurder is immers verantwoordelijk voor de reparatie van de kosten gerelateerd aan lekschade, maar zou het kunnen dat wij verantwoordelijk worden gesteld voor de kosten omdat wij geweigerd hebben om de reparatie meteen te laten uitvoeren?

Reclame