Pagina 1 van 1

Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 25 apr 2023 12:52
door Pogex
Beste

Ik heb gister een waterlek gevonden in mijn cv-ketel. Ik heb de verhuurder hier van op de hoogte gesteld en een deftig antwoord ontvangen dat er iemand zou langskomen.
Aan een deftig antwoord heb ik echter niet veel want dat lost het lek niet op en er is nog niemand langs geweest.

De kosten voor de reparatie aan de cv-ketel zijn sowieso voor de verhuurder. Maar ik zag op Waterlink dat mijn verbruik gister 800 liter was, terwijl dat normaal maar rond de 200l ligt.

Wie neemt die kosten voor zijn rekening?

Ik heb de hoofdkraan al toegedraaid om het lekken te stoppen maar dat is blijkbaar niet voldoende. Als het nog langer gaat duren voor ze iemand laten komen wordt mijn waterrekening torenhoog. Kan ik daar geen compensatie voor krijgen van de verhuurder omdat de cv-ketel slecht onderhouden was?

Mvg

Re: Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 25 apr 2023 12:55
door bosprocureur
Als de hoofkraan toegedraaid is, is er toch helemaal geen verbruik meer ?

Re: Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 25 apr 2023 13:25
door Pogex
Ja maar dit lek was waarschijnlijk al een dag bezig voor ik het doorhad. Voor alle duidelijkheid, dit lek bevond zich in de kast van de CV-ketel vrij verborgen. Het is geen zichtbaar lek bij een kraan of dergelijke.

Re: Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 25 apr 2023 14:49
door bambipower
Kan ik daar geen compensatie voor krijgen van de verhuurder omdat de cv-ketel slecht onderhouden was?
Onderhoud is voor de huurder

Re: Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 25 apr 2023 15:37
door bosprocureur
Kan ik daar geen compensatie voor krijgen van de verhuurder omdat de cv-ketel slecht onderhouden was?
Onderhoud is voor de huurder
Een defect daarentegen, zoals een lekkende ketel, is voor de verhuurder.

Re: Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 25 apr 2023 19:55
door mava105
En was het weggelekte water niet zichtbaar naast of onder de ketel?

Re: Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 26 apr 2023 15:13
door andoramata
als je het waterverbruik enkel ziet via de digitale meter dan moet je Waterlink verwittigen.
als de ketel zelf lekt en dus kapot is informeer bij diegene die het onderhoud uitvoert of het aan het expansievat kan liggen. Echter 600 liter water weg is denk ik nogal veel om er vanuit te gaan dat uw chauffageleidingen leeglopen....

Re: Hoge waterfactuur door waterlek

Geplaatst: 26 apr 2023 15:43
door bambipower
Kan ik daar geen compensatie voor krijgen van de verhuurder omdat de cv-ketel slecht onderhouden was?
Onderhoud is voor de huurder
Een defect daarentegen, zoals een lekkende ketel, is voor de verhuurder.
Het defect is voor de verhuurder.... de waterkosten voor de huurder.