Probleem bij verlaten pand

Jdo1pf5
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Probleem bij verlaten pand

#1 , 21 apr 2023 13:09

Beste

Ik had graag wat advies gehad in verband met een situatie waarin ik zit als huurder. Ik huur sinds maart 2021 een appartement maar ga dit pand verlaten op 1 mei.

Op mijn ramen hangt er folie tegen inkijk van buitenaf. Deze folie is gehangen door een professionele firma op kosten van de vorige huurder. Ik heb bij het intreden van mijn appartement mondeling akkoord gegeven dat de folie mag blijven hangen, net als de verhuurder.

Nu is er een nieuwe huurder gevonden en deze wenst de folie niet op de ramen te hebben. In het plaatsbeschrijf staat de folie op de ramen ook beschreven. Ik liet aan de immomakelaar weten dat ik het pand zal achterlaten zoals ik het gekregen heb volgens het plaatsbeschrijf, namelijk met de folie en dat ik dus niet bereid ben om de kosten te dragen om die folie te laten verwijderen.

De immomakelaar beweert echter dat ik de folie de facto overgenomen heb van de vorige huurder en dat de verhuurder alleen maar toestemming gegeven heeft. En dus bijgevolg dat ik verplicht ben het alsnog te verwijderen.

We zitten dus een beetje in een patstelling en ik wil graag begrijpen of ik echt verplicht ben om die folie te verwijderen. Ik wil uiteraard mijn waarborg niet verliezen.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

KJ86
Berichten: 2663

#2 , 21 apr 2023 14:39

Lijkt mij voor de verhuurder, tenzij dat de folie beschadigd is of de verhuurder een bewijs kan voorleggen van hetgeen dat hij beweert, dan is het weer voor de huurder.

Thomas_A
Berichten: 2326
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2023 15:07

Als er niks anders op papier staat dan dat de folie er was bij de ingaande plaatsbeschrijving, zou ik bij uw standpunt blijven.

Reclame

Terug naar “Huren”