Huurder dreigt student eruit te gooien

yirmiucz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurder dreigt student eruit te gooien

#1 , 15 apr 2023 14:44

Beste

Ik had vanochtend een probleem op mijn kot. Ik ging om 7:30 naar beneden om de deur open te doen voor mijn vriend. Bij het pakken van mijn elektronische kaart sleutel had ik mij vergist en pakte ik een andere foutieve kaart. Eenmaal beneden voor de deur buiten kwam ik hierachter. Vervolgens belde ik het noodnummer omdat we in de kou (ik stond in mijn badjas) voor een gesloten deur stonden zonder sleutel.

Eenmaal aan de telefoon vertelde de verantwoordelijke mij dat het niet zijn probleem was en dat we een slotenmaker moesten bellen. Ook was hij erg arrogant aan de telefoon, vertelde ons dat het niet zijn probleem was en dat we het zelf maar moesten zien op te lossen. Dit was het enige nummer dat wij konden bereiken. Het is belangrijk om te weten dat ik met een vriendelijke toon bleef praten tegen hem zelfs nadat er op zo een arrogante manier met ons gecommuniceerd werd. Vervolgens vroeg ik of hij misschien niet iemand zou kunnen sturen die een reserve sleutel had (de back-up sleutel die we met een code uit een kastje kunnen krijgen is voorheen door iemand gebruikt en niet terug gelegd). Hij reageerde daar wederom nee op en zei dat het niet zijn probleem was op een denigrerende manier. Mijn vriend nam de telefoon uit mijn handen en zei dat het zijn werk was in geval van nood zulke zaken op te lossen. Vervolgens zei hij dat hij onze praatjes beu was waarop mijn vriend uitvloog en hem uitschold.

Voordat we belden hadden we een mailtje gestuurd naar het beheer. Nadat we hadden gebeld kregen we een mailtje terug van de zaakvoerder (dit was blijkbaar de persoon met wie we aan de telefoon zaten) zeggende dat we het zelf maar moesten oplossen en dat mijn huurcontract opgezegd word door "wangedrag". Er staat inmiddels ook in mijn contract dat de verhuurder op elk ogenblik de overeenkomst kan stopzetten in geval van wangedrag, wanbetaling en degelijke. Ik heb hiernaast altijd op tijd mijn huur betaald en heb nooit voor overlast gezorgd. Dat er gelijk gedreigd word met stopzetting van het contract vind ik belachelijk en kan het niet geloven.

Ik sta nog steeds buiten en kom niet binnen. Ik ben nu ook overstuur omdat er gedreigd is om mij uit mijn kot te zetten door dit belachelijke telefoontje.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Mag dit überhaupt?

Met vriendelijke groeten

LeenW
Berichten: 12840

#2 , 15 apr 2023 15:11

Ik ben het grotendeels eens met de verhuurder, het noodnummer dient voor als er ernstige problemen zijn, niet voor een student die zichzelf buitensluit. Op een zaterdag om 7u30 moet men de mensen niet lastigvallen zonder gegronde reden. Waarom geen kotgenoot verwittigen om de deur te komen open doen? En dan nog gaan schelden, tja.

Wat in uw voordeel spreekt: verhuurder kan moeilijk wangedrag bewijzen aangezien telefonisch besproken. Maar wil u de komende maanden uw tijd en geld in een rechtszaak steken?

Probeer u te verontschuldigen in de hoop dat de verhuurder de opzegbrief niet officieel verstuurt.

yirmiucz
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2023 15:21

Ik dacht dat het noodnummer voor zulke gevallen was, dit was immers het enige nummer dat op de ingang stond. Dit was ook mijn eerste keer vandaar mijn onwetendheid. Bovendien waren het niet mijn woorden ik ben gewoon respectvol gebleven. Ik had hem daarnaast om 8u10 gebeld, niet dat dat veel beter is dan 7:30, maar goed. Ik kon ook geen medestudent verwittigen omdat ik echt buiten het gebouw stond en mijn gsm nog op kot ligt.

Ik heb ook al een formele verontschuldiging gestuurd naar het beheer.

Reclame

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 apr 2023 17:48

Ik dacht dat het noodnummer voor zulke gevallen was, dit was immers het enige nummer dat op de ingang stond. Dit was ook mijn eerste keer vandaar mijn onwetendheid. Bovendien waren het niet mijn woorden ik ben gewoon respectvol gebleven. Ik had hem daarnaast om 8u10 gebeld, niet dat dat veel beter is dan 7:30, maar goed. Ik kon ook geen medestudent verwittigen omdat ik echt buiten het gebouw stond en mijn gsm nog op kot ligt.

Ik heb ook al een formele verontschuldiging gestuurd naar het beheer.
Ik kan LeenW alleen maar volgen. Laat mij tevens toe toch wat bedenkingen te hebben bij u verhaal. In uw eerste verhaal zegt u naar het noodnummer te hebben gebeld, tevens zou u een mail hebben gestuurd. Uw vriend zou ook de telefoon uw handen hebben genomen en de verantwoordelijke hebben uitgescholden. In uw tweede verhaal, als reactie op LeenW, kan u opeens geen medestudent verwittigen omdat u buiten stond en uw GSM op kot lag. Kan de reactie van de verantwoordelijke goed begrijpen want hij zal het wel gehad hebben met " lastige " studenten die hem 's morgens bellen omdat ze niet (meer) binnen kunnen.

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 15 apr 2023 18:57

Ik vermoed dat TS met de gsm van de vriend heeft gebeld. Maar waarom niet aanbellen of aankloppen tot er iemand hem/haar binnenlaat? Voor het overige maakt het m.i. niet echt uit wie er gescholden zou hebben, u bent als huurder verantwoordelijk voor het gedrag van uw gasten.

Sinds Corona lopen heel wat mensen met een kort lontje rond. Laat uw vriend bij herhaaldelijk wangedrag hulp zoeken via https://www.vindeentherapeut.be/zoeken/ ... rapie.html

Terug naar “Huren”