Hiermee riskeer je een klacht wegens 'slagen en verwondingen'.ps 2 komt hij zonder toelating toch binnen mag je hem ook zelf buiten zetten, en zonodig zelfs buiten kloppen ( maar niettemin mss toch beter de politie bellen uiteraard )
ik zou het ook niet doen maar in princiepe is hij een inbreker en die mag je bij mijn weten wel buiten kloppenHiermee riskeer je een klacht wegens 'slagen en verwondingen'.ps 2 komt hij zonder toelating toch binnen mag je hem ook zelf buiten zetten, en zonodig zelfs buiten kloppen ( maar niettemin mss toch beter de politie bellen uiteraard )
Niet doen dus.
U heeft een bijzonder strafwetboek als dat er in staat....(...) in princiepe is hij een inbreker en die mag je bij mijn weten wel buiten kloppen
akkoord dat je mijn zinsnede "mag buiten kloppen" niet letterlijk mag nemen en dat je eerst moet waarschuwen ed en dat er nog voorwaarden zijn enzU heeft een bijzonder strafwetboek als dat er in staat....(...) in princiepe is hij een inbreker en die mag je bij mijn weten wel buiten kloppen
Ter uwer info, aan wettige zelfverdediging of andere straf- of zelfs schulduitsluitende verschoningsgronden zijn zeer stringente voorwaarden gekoppeld. Het is dus bijlange niet zo dat je er maar mag op kloppen als je een inbreker bij je betrapt...
Een mens kan zich toch vergissen en hem per ongeluk voor de eerste de beste inbreker aanzien hebben ? Bij mij kreeg hij eerst een klopke en dan zou ik de politie bellen. Enfin nu ook weer niet te hard kloppen natuurlijk ... Kunt ge hem de volgende keer niet vastbinden ? of dit ?.... en zonodig zelfs buiten kloppen (maar niettemin mss toch beter de politie bellen uiteraard)
precies wat ik ook wilde zeggen - wanneer je zo n verklaring zou afleggen en daarbij ook nog zeggen dat je je bedreigd voelde dan zou een rechter je amper of niet voor slagen of verwondingen kunnen veroordelenEen mens kan zich toch vergissen en hem per ongeluk voor de eerste de beste inbreker aanzien hebben ?
Daar ben ik het nu niet met eens en in een 'normale omgang' tss verhuurder en huurder denk ik niet dat dat aangetekend moet gebeuren, wel in overleg, tenzij één van de partijen van slechte wil is en geen oren heeft.wanneeer een huisbaas werken wil laten uitvoeren moet hij dat aangetekend aankondigen - en als jij dan stelt dat het niet kan doorgaan moet hij een andere datum voorstellen - kortom jij moet akkoord gaan met de datum - ga je niet akkoord dan kan hij uiteindelijk wel via het vredegerecht een datum afdwingen
het zal u mss verbazen maar ik ben het volstrekt met u eens - maar in de situatie van topicstarter hier is het overduidelijk dat de huisbaas van slechte wil is en dus moet de huurder het wel volgens het boekje gaan spelenDaar ben ik het nu niet met eens en in een 'normale omgang' tss verhuurder en huurder denk ik niet dat dat aangetekend moet gebeuren, wel in overleg, tenzij één van de partijen van slechte wil is en geen oren heeft.wanneeer een huisbaas werken wil laten uitvoeren moet hij dat aangetekend aankondigen - en als jij dan stelt dat het niet kan doorgaan moet hij een andere datum voorstellen - kortom jij moet akkoord gaan met de datum - ga je niet akkoord dan kan hij uiteindelijk wel via het vredegerecht een datum afdwingen
Niets staat normale mensen in de weg om bv telefonisch af te spreken wanneer werken kunnen uitgevoerd worden. En een huurder die dat niet op een andere manier dan aangetekend wil doen zou mij wel heel erg stroef en tegendraads overkomen.
Stel je voor, er is schade of een lek in het dak ofzo en je zou als huisbaas via AS een datum moeten voorstellen wanneer een aannemer mag langskomen (die mensen hebben ook niet de meest flexibele agenda). Die datum past de verhuurder niet dus moet die dat volgens jullie ook weer per AS meedelen. Gevolg, weer een AS van de verhuurder met een nieuwe datum. Misschien past die datum weer niet en zo kan je nog vele AS sturen![]()
Volgens mij staat in de wet dat wanneer iemand een huurpand moet betreden om werken/herstelling uit te voeren, dat in overleg en met toestemming van de huurder moet gebeuren. Nergens staat volgens mij dat dat per AS dient te gebeuren. Komaan zeg, waar zouden we mee bezig zijn.
Ik ben de mening toegedaan dat als een van de partijen in het verleden bewezen heeft van slechte wil te zijn, het als "normaal" moet kunnen beschouwd worden dat de andere partij voortaan enkel schriftelijk met ontvangstbewijs zoals fax of AS met de partij die van slechte wil was, wil communiceren. Ik geef de tegenpartij dus gewoonlijk een kans en that's it. Dus vanaf dan geen tel of dergelijke meer. Ik begrijp dat het dan wel heel moeillijk word, maar waar sta je echter als je later dus niets kan bewijzen ? Juist, nergens. Dat geld dus m.a.w. zowel voor verhuurder als voor huurder.Daar ben ik het nu niet met eens en in een 'normale omgang' tss verhuurder en huurder denk ik niet dat dat aangetekend moet gebeuren, wel in overleg, tenzij één van de partijen van slechte wil is en geen oren heeft.
Niets staat normale mensen in de weg om bv telefonisch af te spreken...