isolatie plafond onderbuur per ongeluk bij schilderwerken weggehaald: huisbaas moet bij mij zijn om vloer open te breken

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

isolatie plafond onderbuur per ongeluk bij schilderwerken weggehaald: huisbaas moet bij mij zijn om vloer open te breken

#1 , 13 apr 2023 16:31

Ik hoorde van mijn onderbuur dat in zijn slaapkamer de isolatie aan het plafond werd weggehaald, per ongeluk, waardoor hij 'alles kan horen'. De onderbuur zei dat de huisbaas daarom één van de volgende weken bij mij moet zijn (ik woon er vlak boven) om de vloer in mijn studio open te breken om er de isolatie te herstellen.
Ik heb geen zin in die werken, maar misschien moet ik die werken dulden? Kan ik weigeren dat die werken worden uitgevoerd als huurder? Dank voor info.

Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 13 apr 2023 20:08

Ze kunnen toch het plafond van de onderbuur terug uitbreken om nieuwe isolatie te plaatsen. ;-). Als onderbuur zou k ook “liever” hebben dat ze t stof en miserie bij u plaatsen.

Onderbuur negeren en laat de verhuurder u kontakteren indien nodig.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 apr 2023 20:49

Dit snap ik ook niet. Als de isolatie langs onderen is weggehaald, waarom zou er dan langs boven moeten gewerkt worden om deze terug te plaatsen?

Dezelfde eigenaar van beide appartementen? Waarschijnlijk wil deze dan inderdaad liever een oude vloer openbreken dan een nieuw plafond.

Dit is geen dringende herstelling, dus u moet deze niet toestaan.

Reclame

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#4 , 14 apr 2023 09:02

Ze kunnen toch het plafond van de onderbuur terug uitbreken om nieuwe isolatie te plaatsen. ;-). Als onderbuur zou k ook “liever” hebben dat ze t stof en miserie bij u plaatsen.
Ja, dat dacht ik ook. Waarom moeten ze daarvoor bij mij zijn?

Thomas1
Topic Starter
Berichten: 184

#5 , 14 apr 2023 09:04

Dit snap ik ook niet. Als de isolatie langs onderen is weggehaald, waarom zou er dan langs boven moeten gewerkt worden om deze terug te plaatsen?

Dezelfde eigenaar van beide appartementen? Waarschijnlijk wil deze dan inderdaad liever een oude vloer openbreken dan een nieuw plafond.

Dit is geen dringende herstelling, dus u moet deze niet toestaan.
Ok, bedankt voor die informatie. Weigeren tegenover een huisbaas vind ik niet zo gemakkelijk, omdat ik geen zin heb in onenigheid, maar ik heb ook geen zin in die braakwerken, dus ja.

lukasi
Berichten: 1141

#6 , 14 apr 2023 09:42

vraag dat hij het hotel vergoed waar je moet logeren gedurende deze afbraakwerken.

Terug naar “Huren”