Zwarte lijsten

JohnD
Topic Starter

Zwarte lijsten

#1 , 29 mei 2009 06:28

Heeft er iemand weet van of bestaan er zoiets als onofficiele zwarte lijsten van slechte huurders die tussen verhuurkantoren/immokantoren in bepaalde streken/steden zouden circuleren ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 29 mei 2009 10:42

Wij zijn enkele jaren lid geweest van het AES http://www.aes-snp.be/ maar zijn daar weggegaan wegens slecht juridisch advies en een algemene teneur van een bepaalde inslag in hun maandelijks magazine die ons helemaal niet aanstond.

Ik weet dat zij een aantal jaren terug met een zwarte lijst begonnen zijn. Het is nog in de pers gekomen omdat de vraag werd gesteld of zo een lijst wel mocht, of het geen inbreuk op de privacy was. Hoe dat afgelopen is en of zij nog steeds die zwarte lijst hebben weet ik echter niet.

Vandebos

#3 , 29 mei 2009 10:53

In mijn regio is het zo dat er wel geen officiële zwarte lijsten bestaan maar dat immokantoren die zich bezighouden met verhuur er wel informele netwerken op nahouden waarlangs slechte huurders worden geseind.

Nu dergelijke informatie wordt al zeer lang gedeeld onder verhuurders, hetgeen waar je altijd rekening mee dient te houden is regionale karakter van een dergelijk netwerk. Meestal strakt dat zich niet verder uit dan de stad in kwestie en haar directe omgeving.

Reclame

Terug naar “Huren”