Verplicht verwijderen van boot van de oprit

Samaelle
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verplicht verwijderen van boot van de oprit

#1 , 02 mar 2023 02:54

Hey,

Ik heb onlangs een boot op mijn oprit geplaats, waarna de verhuurder volgende morgend bij mij is komen aankloppen om te vragen wat de bedoeling is met de boot, waarop ik atw dat ik naar een magazijn aant zoeken ben voor deze in te plaatsen. Alles was oke. Nu woont de verhuurder naast mij en aan de kant van het straat moet je eerst over haar oprit voor op de mijne te geraken en helemaal op het eind heeft ze een 2de garage naast mijn garage waar een aanhangwagen van 1m breed in staat, en ze gebruikt de garage enkel voor deze in te zette. In het contract staat dat de toegang tot de garage niet verhinderd mag worden. Nu de oprit is een 6-7 meter breed en 13m lang ong. Ze heeft ook niet graag dat er een auto te dicht bij haar oprit staat want dan kan ze ni goe afdraaien. Daarmee rekeninghoudend heb ik de boot van 7,5m lang zo ver mogelijk naar achteren geplaatst zodat ik nog kan parkeren en dat zij haar aanhang uit haar garage kan halen. En een hoek van de boot staat deels voor haar garage. Nu onvang ik een aangetekend brief waar in staat dat ik 7 dagen heb om de boot te verwijderen of anders neemt ze gerechtelijke stappen. Ze heeft een strook breder dan 3 meter voor haar miniaanhang te nemen maar ze moet n klein beetje schuin uit haar garage komen. Is ze in haar recht? En als ik de boot vanvoor op de oprit zet, en ze moet na 10 meter uit haar garage te zijn 1 meter opzei gaan voor de boot te ontwijken en nog 5 m breed plaats heeft is ze dan in haar recht heb het zo kort mogelijk gehouden, alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38604

#2 , 02 mar 2023 08:43

Als u de toegang tot de garage hindert mag u daar niet staan.
U schrijft het zelf 'een hoek van de boot staat voor haar garage'??????
Ja dat is haar recht.
En vooraan kan u de boot ook niet plaatsen want zij hoeft geen klein beetje uit te wijken.
Wat u doet is een verzwaring voor de eigenaar of een andere gebruiker (doet er niet toe) van de last en dat wordt door een vrederechter niet geapprecieerd.

Samaelle
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2023 18:31

Dus als ze recht uit haar garage kan en een doorgang van 4 meter breed heeft dan is het nog niet genoeg? Da geloof ik niet.
Met uitwijken bedoel ik als ze met de aanhangwagen uiterst links tegen de zeikant van haar poort uit haar garage komt in een regelrechte lijn dan moet ze mss na 10 m een 30 tal cm opzei.. dus als ze gwn uit haar garage komt kan ze op een rechte lijn eruit met een doorgang van 4 meter breed. Dat is toch genoeg.?
Zou je foto sturen maar dat gaat niet hier zeker?
Bedankt in ieder geval voor de reactie

Reclame

Samaelle
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2023 18:34

En het is niet zeker, kan goed zijn dat ie dan helemaal niet meer voor haar poort staat. Was bezig met het afmeten.
Mvg

eylis
Berichten: 8842

#5 , 02 mar 2023 19:09

Het is heel eenvoudig: u mag met uw voertuig, boot of andere objecten niet over of tegen de perceelsgrens geparkeerd staan. Als u dat in 8 neemt is er geen probleem.

KJ86
Berichten: 2663

#6 , 02 mar 2023 21:15

Wat staat er eigenlijk geformuleerd in het huurcontract. Is die oprit wel mee verhuurd?

Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 mar 2023 10:14

Als de boot zichtbaar is vanaf de straat, is de kans zeer groot dat die daar sowieso niet mag staan, zelfs niet volledig op uw eigendom.

Terug naar “Huren”