Waarborgsom

Bella1991
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Waarborgsom

#1 , 22 feb 2023 15:48

Goedemiddag,

Een half jaar geleden is mijn relatie gestrand.
Een half jaar voor dat er een einde aan de relatie kwam hebben wij een huurcontract getekend voor een jaar.
Nu is hij een half jaar geleden uit het appartement gegaan en heeft alleen voor een half jaar de huur mee betaald.
Hij stond nog op het huur contract.

Nu is het geval dat ik sinds een 2 maanden een ander appartement heb. Inmiddels is het huurcontract beëindigd van het andere appartement.
Ik heb alleen nog contact gehad over het beëindigen van het huurcontract, omdat ik zijn handtekening nodig gehad om ons uit te schrijven.
Verder heeft hij nooit meer wat van zich laten horen en heeft mij een half jaar met de shit laten zitten.

Maar nu kreeg ik een appje met de vraag wanneer hij de helft van de waarborgsom terug krijgt.
Echter heb ik nog wat kosten moeten maken voor het opleveren van het oude appartement.
Lees: Diverse wanden sausen, opnieuw behangen, vervangen van kapotte tegels.
Deze werkzaamheden hebben best wat geld gekost om het appartement netjes achter te laten.

Nu is mijn vraag, heeft hij recht op de helft of kan ik de gemaakte kosten waarvoor ik heb op moeten draaien ook van zijn deel afhalen?

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Groet,

Bella

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 22 feb 2023 16:10

Nederland?
Sausen wordt hier niet gebruikt als woord om te schilderen.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 24 feb 2023 17:27

't stad zit vol met Nederlanders
Leuke mentaliteit, een Vlaming die herstelt niks en argumenteert dat hij genoeg huur betaald heeft en dat zoiets normale slijtage is.

Reclame

Terug naar “Huren”