plaatsbeschrijving

naira meeus
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

plaatsbeschrijving

#1 , 21 feb 2023 10:48

Hallo,
Ik heb mijn huurwoning verlaat. Ik heb een factuur gekregen dat ik weer voor de plaatsbeschrijving moet betalen (de helft van de prijs). Ik heb echter al bij aanvang van mijn huurcontract betaald. Nu heb ik de nieuwe huurder ontmoet en hij moet ook de helft nu betalen. Mag de verhuurder de nieuwe plaatsbeschrijving laten betalen door de nieuwe huurder en de huurder die de woonst verlaat? Ondanks dat ik de een mondelinge bevestiging heb gekregen van de experte dat er geen kosten hier voor waren voor mij alleen voor de nieuwe huurder en de eigenaar. Ik had ze gecontacteerd en het enige antwoord dat ik nu ontvang, is "betaal maar".
En daar boven op staat er alleen, maar in mijn contract dat ik moet betalen bij het intreden van de woning.

Wat kan ik nu het beste doen? :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 21 feb 2023 11:29

Eerst een paar vragen:
- Heeft u samen de rondgang gedaan in het appartement om de uitgaande staat van het pand vast te stellen?
- Heeft u een kopij van de uitgaande plaatsbeschrijving gekregen?
- Heeft u de sleutels overhandigd van de woning?
- Heeft u de waarborg teruggekregen?

naira meeus
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2023 13:47

Beste,
Ja dit is allemaal gebeurd een maand geleden.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 feb 2023 16:01

Wat staat er in uw initieel huurcontract ivm de PB. Geef hier eens de volledige tekst van dat artikel.

Terug naar “Huren”