twee aparte huurcontracten op hetzelfde adres voor koppel

artemis
Berichten: 3293

Re: twee aparte huurcontracten op hetzelfde adres voor koppel

#16 , 20 feb 2023 19:43

Als de TS de garageverhuur zou splitsen van het huidig contract hoofdbewoning en er een apart contract van zou maken, dan moet die wel een BTW-nummer aanvragen voor de verhuur garage alleen. Verhuurder zal waarschijnlijk een vrijstelling btw krijgen maar moet dat BTW-nummer wel hebben. Nog een bijkomende besogne voor de verhuurder in dit geval.

https://financien.belgium.be/nl/particu ... laatsen#q2

Ik denk dat TS het allang begrepen heeft. Het is allemaal foefelare. Hou het simpel en correct.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 514

#17 , 21 feb 2023 08:51

Als de TS de garageverhuur zou splitsen van het huidig contract hoofdbewoning en er een apart contract van zou maken, dan moet die wel een BTW-nummer aanvragen voor de verhuur garage alleen. Verhuurder zal waarschijnlijk een vrijstelling btw krijgen maar moet dat BTW-nummer wel hebben. Nog een bijkomende besogne voor de verhuurder in dit geval.

https://financien.belgium.be/nl/particu ... laatsen#q2

Ik denk dat TS het allang begrepen heeft. Het is allemaal foefelare. Hou het simpel en correct.
Er is geen apart contract voor nodig.
In het contract moet er alleen een aanduiding gemaakt worden wat de basishuurprijs is van het appartement en de rest.

NatD
Berichten: 426
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 feb 2023 11:32

Er is geen apart contract voor nodig.
In het contract moet er alleen een aanduiding gemaakt worden wat de basishuurprijs is van het appartement en de rest.
Dat is wat ik al zei in #10. Helemaal legaal, niks foefelare.

Reclame

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#19 , 21 feb 2023 17:20

Er is geen apart contract voor nodig.
In het contract moet er alleen een aanduiding gemaakt worden wat de basishuurprijs is van het appartement en de rest.
Dat is wat ik al zei in #10. Helemaal legaal, niks foefelare.
Ik weet het maar ze negeren het gewoon. :roll:

Terug naar “Huren”