Wijzigen onderlinge overeen komst

Dossche.j
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wijzigen onderlinge overeen komst

#1 , 02 feb 2023 14:35

In kader van mijn aankoop woning

Heb ik mijn ouders in onderlinge overeenkomst een levenslang woonrecht beloofd. Deze is niet geregistereerd bij de notaris dus neem ik aan niet wendbaar t.o.v derden bij een verkoop van mijn woning.

4 weken na die onderlinge overeenkomst gaan we akkoord in onderling overleg een huurovereenkomst te tekenen. Waar in staat dat mijn ouders mijn woning gaan huren voor onbepaalde tijd.


Na 2 jaar en vele ruzies later komt er een dagvaarding in mijn bus waarin ze het levenslang woonrecht dat ik had beloofd op te eisen en te laten registreren via notaris.

Mijn vraag is nu op welke manier mijn ouders zijn verbonden aan mijn woning op basis van akkoord levenslang woonrecht of huurovereenkomst onbepaalde tijd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2023 15:57

Ik vermoed dat een contract van onbepaalde duur voldoende is.
Uw ouders wensen echter meer zekerheid van hun woongenot, want een huurcontract kan altijd opgezegd worden, Ik denk wel niet dat men een levenslang woonrecht kan opeisen,
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Dossche.j
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2023 18:44

Dus bent u ook van mening dat het huurcontract doorslaggevend is?


Mvg,

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6856

#4 , 09 feb 2023 20:14

Levenslange huur kan, maar altijd via notarisakte !

Dossche.j
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 feb 2023 02:30

Kan men dat levenslang woonrecht op eisen achterna te registreren?

Alle duidelijeid het is een huurovereenkomst dat is overeen gekomen. Huur voor onbepaalde tijd. Dat is een tijd dat niet bepaald is. M.a.w dat kan qru gezegd een huurovereenkomst zijn van zowel 1 dag als levenslang.

Eerst afgesproken onderling levenslang woonrecht om erna overeen gekomen een huurovereenkomst onbepaalde tijd.

Wat is dan doorslaggevend aangezien dit 2 tegenstijdige akkoorden zijn.


Mvg,

Terug naar “Huren”