Huurwaarborg

Rik76
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 20 jan 2023 13:02

Beste,

Een aantal maanden geleden ben ik vertrokken uit mijn huurwoning. Er is een plaatsbeschrijving opgemaakt en daar staat beschreven dat buiten een paar honderd euro voor de verhuurder de rest van de huurwaarborg terug naar mij gaat.

Ben bij de bank langs geweest met een ingevuld papier door beide partijen voor vrijgave huurwaarborg..
Dit is echter niet voldoende voor de bank en deze wilt beide partijen zien in het kantoor. Volgens mij wat belachelijk want op het kantoor vul in net hetzelfde papier in als wat ik zelf met de verhuurder had gedaan. Maar bon, blijkbaar is dat de regel als ik hoor van verschillende getuigenissen bij de meeste banken.

Ik heb ondertussen het nodige gedaan bij de bank maar de verhuurder maakt maar geen afspraak bij de bank om zijn deel te doen van de formaliteiten.
Heb reeds nogmaals een herinnering gestuurd om waarborg vrij te maken echter tevergeefs. Ben nu ondertussen 2 maand uit het appartement.

De verhuurder is een druk iemand dat begrijp ik , en die paar 100 € voor hem zal hem niet interesseren waarschijnlijk maar daar heb ik geen boodschap aan.
Heb aan de bank gevraagd wanneer verhuurder na X aantal tijd niet komt opdagen of die huurwaarborg automatisch niet naar mij gaat. Blijkbaar is dit niet zo ?!?
In principe kan huurwaarborg dus nog jaren vaststaan als het van verhuurd afhangt.

Wat valt hier aan te doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 20 jan 2023 13:52

u kan hem oproepen in verzoening bij de vrederechter.

Dat is zowat de goedkoopste oplossing, maar de huurder is niet verplicht om te komen opdagen.
De oproep alleen al kan voldoende zijn om hem tot betalen te bewegen.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 20 jan 2023 19:32

Beste

Dat een bank beide partijen wil zien heeft te maken met zekerheid dat beide partijen wel getekend hebben. Een handtekening is snel nagemaakt…. Een wettiging opzet gemeentehuis van betrokken handtekeningen is daarom ook aanvaardbaar.
En inderdaad : ik zou tegenpartij aangetekend aanmanen om zijn plicht te doen onder verwittiging dat volgende stap vrederechter wordt. In de meeste gevallen volstaat dat..
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huren”