Mag huurder familie verhuurder weigeren?

Jillbo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mag huurder familie verhuurder weigeren?

#1 , 18 jan 2023 18:39

Voor verkoop van de woning die mijn stiefvader verhuurd dient een nieuw epc gemeten te worden. Nu zou de isolatie bloot moeten komen te liggen door de eigenaar. De huurder zegt dat enkel mijn stiefvader binnen mag om dit te doen. Maar die mens is op weg naar zijn 80 jaar en heeft slechte schouders enzo wat maakt dat hij dit zelf niet kan. Nu zijn we zelf met 3 stiefkinderen maar wij zouden volgens de huurder dus niet mee mogen om dit jobje te doen. Wij vinden het ook niet echt kunnen dat de huurder dit eist daar zij maar al te goed weet dat ons stiefvader zo oud is en zo hard sukkelt. Dat is goed om die mens ongelukken te laten doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2023 18:54

Kijk, natuurlijk moet een verhuurder daar niet met zijn hele familie en alle vrienden komen aanzetten om samen de woning van de huurder te bekijken.

Maar als de isolatie blootgelegd moet worden, kiest de verhuurder nog steeds of hij dit zelf doet of daar iemand voor aanstelt.

Laat weten dat hij dit ook gerust voor vredegerecht wil vragen, maar dat dan ook de bijbehorende proceskosten zullen geëist worden.

LeenW
Berichten: 12818

#3 , 18 jan 2023 19:12

Laat de vader ook een mandaat voor de werken ondertekenen en bezorg een kopie aan de huurder.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 18 jan 2023 21:12

Best op een document waarop zowel de EiD van lastgever en lasthebber op voorkomen.
De opdracht (hier best voor verkoop huis of zelf nog uitgebreider in feite als algemene lasthebber ) en de handtekeningen.
Best beide eigenhandig de geschreven tekst gelezen en goedgekeurd.

En wat als er een EPC deskundige moet zijn....

Ben dat zelf samen met nog enkele familieleden geweest voor een aangetrouwde nicht. Ik beheerde haar eigendommen ging naar alle AV van de VME's heb de verkopen geregeld en de compromissen getekend. De akte's zijn wegens overlijden wel door de erfgenamen getekend.
De lasthebbers deden ook alle betalingen en konden alle financiën regelen.

Jillbo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jan 2023 18:32

Bedankt iedereen voor de info hier kan ik al verder met :)

Terug naar “Huren”