Regels m.b.t. aankondigen prijsverhoging

Otto013
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Regels m.b.t. aankondigen prijsverhoging

#1 , 11 jan 2023 16:17

Ik huur een opslagbox. In het contract staat een prijs per maand. Nu blijkt dat al maandenlang meer wordt afgeschreven. De verhuurder geeft aan dat ze dit gemeld hebben door een opmerking bij de afschrijving te plaatsen. Maar wie leest dat nou? De opmerking is sowieso pas te zien bij het open klikken van de afschrijving.
Moet ik deze verhoging accepteren of mag ik teruggave van het verschil tussen de afschrijvingen en de contractprijs eisen?
Verhuurder heeft mijn mailadres, telefoonnummer en huisadres en had dus opties te over om op een fatsoenlijke manier vooraf aan te kondigen dat hij de prijs wilde verhogen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 11 jan 2023 16:40

Afschrijvingen zijn een boekhoudkundige ingreep, bedoelt u de overschrijvingen of de afrekeningen?

bosprocureur
Berichten: 6857

#3 , 11 jan 2023 17:00

Afschrijvingen zijn een boekhoudkundige ingreep, bedoelt u de overschrijvingen of de afrekeningen?


.... Of domiciliëring bij uw bank ?

Reclame

Otto013
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2023 18:46

De domiciliering bij mijn bank. Het bedrag dat maandelijks automatisch afgeschreven wordt.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 12 jan 2023 10:56

Wat staat in uw contract inzake huur en betaling opslagbox?

Terug naar “Huren”