Huurovereenkomst met partner huurder

Graag.Anoniem
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huurovereenkomst met partner huurder

#1 , 08 jan 2023 13:55

Per 19/09/2022 nam ik de plaatst in van een partner huurder, in het contract staat 1/10/2022. Het deeltje huur van de maand september heb ik dan ook naar de vorige bewoonster overgemaakt. Mijn partner huurder (hoofdelijke huurder) en ik gingen een verlenging aan van het originele contract (korte duur 1 jaar) met de verhuurder. Dit contract loopt door tot 30/09/2024 en is getekend door zowel ons als huurders als de verhuurder, niet door de uitgetrokken huurder. In het contract staat ook vermeld op welk originele contract deze verlenging van huurovereenkomst betrekking heeft, met barcode en registratienummer. Nu blijkt dat de verhuurder het contract niet heeft laten registreren en hier had ik zelf misschien ook beter op moeten letten. Per 28/11/2022 heeft mijn partner huurder mij op de hoogte gebracht van het feit dat ze liever terug op haarzelf wil wonen, hier had ik begrip voor en respecteerde haar beslissing. Sindsdien ging ik actief op zoek naar een nieuwe woonst, dat tot nu toe geen resultaat opleverde aangezien ik natuurlijk niet de eerste de beste woning wilde betrekken. Op 19/12/2022 begon zij met dreigementen zoals eisen dat ik per 1/01/2023 uitgetrokken moest zijn, anders zou ze de sloten laten veranderen. Ik ging ervan uit dat het bluf was, want dit mag wettelijk gezien niet (volgens mij). Ook beschuldigde ze mij ervan dat ik de huur niet betaald zou hebben, wat onjuist is, hier kan ik bewijzen van voorleggen. Wel ben ik in mondelinge overeenkomst vanaf december wekelijks gaan betalen, mocht ik eerder iets gevonden hebben en er al uit trekken. Gelukkig heb ik nu wel een andere woonst gevonden, want de sfeer werd er niet beter op. De huurwaarborg heb ik destijds ook niet overgemaakt naar de vorige bewoonster, omdat ik eerst een huurwaarborg contract moest hebben. Hiervoor heb ik zelf nog contact opgenomen met Korfine, maar kreeg geen medewerking van verhuurder noch partner huurder. Anders liep ik het risico mijn geld niet meer terug te zien. Ik heb sinds de bekendmaking van mijn partner huurder contact gehad met de verhuurder, zeker toen zij begon te eisen dat ik er per 1 januari uit moest trekken. Ik vertelde hem dat hij de enigste was die haar kon stoppen, maar hij ondernam geen actie. Er is tijdens onze samenwoonst niets voorgevallen en er is ook nooit ruzie geweest, waardoor ik de dreigementen ook niet kan plaatsen. Blijkbaar irriteerde ze zich aan het feit dat ik er was of elk moment binnen kon lopen, maar dit is ook mijn woning en maakte nooit lawaai. Afgelopen donderdag keerde ik terug na 2 weekjes bij mijn ouders te zijn geweest, de sloten waren vervangen en mijn spullen waren oneerbiedig in een hoek gesmeten. Natuurlijk schrok ik hiervan en heb meteen de politie gebeld, die even later ook zijn komen kijken en er een melding/rapport van hebben gemaakt. De buurvrouw is overigens ook getuige en bood haar hulp aan. Mijn kamer was ook op slot en dit slot heeft zij ook laten vervangen, anders kon ze niet bij mijn spullen. Hierdoor is mijn vertrouwen beschadigd en is mijn recht op privacy geschonden, nota bene in mijn eigen woning. Staat zij in haar recht om dit zomaar te doen als ik nog steeds huurder ben met getekend contract door alle 3 de partijen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jan 2023 14:16

Waar bent u gedomicilieerd?

Graag.Anoniem
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2023 17:12

Waar bent u gedomicilieerd?
Als student was dit voor mij een tweede verblijf met behoudt van domicilie bij mijn ouders in Bocholt.

Reclame

Terug naar “Huren”