Huurovereenkomst

Jacqueline Hendrickx
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Huurovereenkomst

#1 , 07 jan 2023 06:03

Beste,

Ik heb op 26/12/2022 een huurcontract ondertekend van korte duur[ [1jaar] maar heb er spijt van omdat
ik denk dat het financieel niet haalbaar is voor mij .Mijn vraag is of ik het nog kan ontbinden.

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten

Hendrickx Jacqueline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2023 06:44

Er is de mogelijkheid om op te zeggen met een opzegtermijn van 3 maanden en daarenboven een extra opzegvergoeding van 1,5 maand.

Dat komt mogelijk nog duurder uit, want dan heb je 2 keer verhuiskosten en 1,5 huur die je ook niet aan een andere woning kan uitgeven.

Staat de verhuurder er voor open op eenovereenkomst in onderling overleg niet te laten ingaan?

Woon je er nu al?

Jacqueline Hendrickx
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jan 2023 10:05

Beste,

Neen ik woon er nog niet ,ik heb het huurcontract getekend op 23/01/2023 voor een korte periode van 1 jaar

Met vriendelijke groeten

Reclame

Jacqueline Hendrickx
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2023 10:08

Sorry ik heb het ondertekend op 26/12/2022
en de aanvang nemend op 23/01/2023

bosprocureur
Berichten: 6857

#5 , 07 jan 2023 10:34

Is de huurwaarborg al gestort ?
Is het een goed gelegen en goed geprijsd appartement/studio/huis? Volledig in orde , ook qua EPC en zo ?
Is het een verhuurder waar mogelijks een compromis kan mee overeengekomen worden?

Jacqueline Hendrickx
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jan 2023 12:10

Ik heb nog niets gestort
Het is een nieuwbouw appartement en volgens de makelaar energiezuinig door de warmtepomp en zonnepanelen
De studio is afgewerkt en 65 vierkante meter maar buiten en de inkom is nog alles ruwbouw.het EPC weten ze nog niet
Mvgr

bosprocureur
Berichten: 6857

#7 , 07 jan 2023 12:27

:) :) Het EPC weten ze nog niet....

Dan is heel dat huurcontract mijns inziens ongeldig, of toch minstens niet aan u tegenstelbaar.

Ik neem aan dat u een andere woonoplossing hebt ? Stuur dan maandag een aangetekende brief aan die makelaar, waarbij u aanduidt dat u het appartement niet zal huren, mede omdat er geen EPC bekend is, noch vandaag, noch op het ogenblik dat u uw handtekening geplaatst hebt.

Ik wil geen reclame maken voor de huurdersbond, verre van, maar ik zou toch maar eens gaan toch eens piepen op dit artikeltje : https://huurdersplatform.be/hb/actualit ... pc-attest/

Jacqueline Hendrickx
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jan 2023 12:49

De makelaar had mij gezegd dat ze nog geen EPC score kunnen vermelden daar de appartementen nog maar pas verhuurd worden

bosprocureur
Berichten: 6857

#9 , 07 jan 2023 12:51

De makelaar had mij gezegd dat ze nog geen EPC score kunnen vermelden daar de appartementen nog maar pas verhuurd worden
Nog maar pas in verhuring ?

Hij m/v/x mag ze nog niet eens aanbieden, verre van contracten maken...

Terug naar “Huren”