Bezettingsvergoeding

verstraetenjana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bezettingsvergoeding

#1 , 06 jan 2023 12:03

Hallo!

Wij hebben vandaag onze creditnota ontvangen en er staat een bezettingsvergoeding op om te betalen. Als ik dit opzoek op het internet, dient dit altijd tussen beide partijen afgesproken te worden? Klopt dit?
Wij huurden een tijdje een chalet op een camping. Omdat ze de camping verkocht hadden (wat nu uiteindelijk blijkt), moesten we eruit, (we wouden sowieso ook wel stilletjes aan voor iets anders gaan kijken), daarom hadden de eigenaars het huurcontract beëindigd op 30/11/22 maar we mochten wel blijven, wel zonder garantie op elektriciteit en water. Eind november, begin december hebben we nog de factuur ontvangen voor elektriciteit en water maar zonder huur of iets dergelijks. Er is ook never nooit hier iets over besproken geweest dus ik heb nu wel zoiers van 'die hebben zich dat zo goed bekeken'. Gaat er eigk niet in bij mij want we hebben een heel serieus gesprek gehad van te voren dus dit hadden ze toch wel mogen meldden. Daarbovenop zetten ze op papier dat onze waarborg 700 was ipv de €1050 wat wij hebben neergelegd dus eigk is het document ook gewoon fout. Kan ik hier iets mee of?

Dank bij voorbaat!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
verstraetenjana
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2023 12:15

EXTRA: Zij verhuurde dus ook eigenlijk in het zwart maar beschermde zichzelf zoverre als mogelijk met maand contracten op te stellen.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 06 jan 2023 12:46

U kan alvast het betalingsbewijs van uw waarborg voorleggen. Verder stuurt u best een AS dat over een bezettingsvergoeding vooraf geen afspraken gemaakt zijn en de verhuurder enkel meldde dat u na de opzeg zonder nutsvoorzieningen of huur uw chalet kon betrekken. Meld ook dat u indien deze zaak niet opgelost raakt naar de vrederechter stapt. Wellicht zijn er nog chalethuurders die hiermee te maken kregen?

Reclame

Terug naar “Huren”