opzeg huurcontract

peterhaex
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

opzeg huurcontract

#1 , 23 dec 2022 17:14

ik wil mijn huurcontract opzeggen. het is niet geregistreerd. ik hoef dus geen opzegperiode van 3 maanden te doen zolang het contract niet is gergistreerd.
stel dat ik nu een aaangetekend schrijven verstuur om het contract op 28 februari te beeindigen.
als de verhuurder het contract toch nog registreerd voor 28 februari, bv. op 10 januari, moet ik dan toch 3 maanden opzeg geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 23 dec 2022 18:51

We gaan er voor het gemak even van uit dat u het hebt over een contract voor hoofdverblijfplaats, in het Vlaams Gewest.
Die opzeg zou geldig zijn, als het contract niet geregistreerd is op de datum van verzending van de opzeg (tenzij het contract nog geen twee maand getekend werd op die datum). Geen vergoeding dus.

peterhaex
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2022 19:07

dank voor het aantwoord

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 24 dec 2022 14:36

Als er meerdere huurders / verhuurders zijn dan dient in uw geval elke huurder te tekenen op de opzeg die naar elke verhuurder per AS apart dient gestuurd te worden.
Zorg dat u ook eerst hebt gecontroleerd via myfin dat er er idd. geen registratie was en voegt een kopie bij als bijlage. Vermeld wel in brief in bijlage 1 - kopie van geen registratie.

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 dec 2022 15:19

Het kerstekind heeft weer aan de knopjes gezeten en mijn antwoord verwijderd.
Niet erg ik had het ook via prive bericht verstuurd aan de Topic schrijver.
Vergeet uw luier niet te verversen.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

peterhaex
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 dec 2022 09:28

in dit geval is de eigenaar een Nederlander, die in Nederland woont.
moet hij ook het huurcontract laten registreren?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 25 dec 2022 10:24

Als het pand in België ligt moet iedere burger, zowel Belgen als Nederlander, Chinezen of Hottentotten, het huurcontract laten registreren.

Terug naar “Huren”