Deurwaarder - Kennisgeving

bide1520
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder - Kennisgeving

#1 , 21 dec 2022 13:40

Vraagje, ik verhuur sinds 2021 mijn woning aan een feitelijk samenwonend koppel.
De betaling van de huur verloopt niet altijd stipt, ik moet hier vaak specifiek naar vragen.

De man heeft me 2 weken geleden laten weten dat ze uit elkaar zijn. Beiden hebben het huurcontract getekend,
dus ik denk dat het in het belang is van mevrouw me dit effectief te bevestigen indien zij er niet meer woont?
Ook de buren (kennissen, want ik heb er zelf 10 jaar gewoond) hebben bevestigd dat mevrouw al enkele weken niet meer werd gezien.

Ze wisten me ook te vertellen dat er onlangs een deurwaarder en een slotenmaker aan de deur stond,
onder begeleiding van politie en dat ze het huis zijn binnengedrongen. Geen leuk nieuws dus.
Er staan in de woning meubelen die horen bij de huur van de woning (staat beschreven in de plaatsbeschrijving - enkel ondertekend door mevrouw),
kan een deurwaarder deze in beslag nemen? Zoja, wat zijn de gevolgen voor mezelf en/of huurder?

Is dit eigenlijk iets wat de huurder moet laten weten aan de verhuurder?
Ik denk dat indien een slotenmaker ter plaatse is gekomen, het slot zal geforceerd zijn?

Ik plan kort na Nieuwjaar een aangekondigd bezoek in, ik mag dit volgens de huurwet doen en wil dan gebruik maken van het bezoek
om één en ander uit te klaren, af te stemmen met de huurder.

Wat zijn zaken waar ik rekening mee moet houden, wat dien ik nu miss best al te doen?
Want op zich zijn het nu voornamelijk vermoedens - 'van horen zeggen' - ik wil geen bruggen opblazen,
want het loopt niet altijd even vlot met de huurders.

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2023 10:51

Alles wat van u is blijft van u indien correct geregistreerd en u dit kan bewijzen. zou zeker het bestaande contract inclusief de plaatsbeschrijving ongewijzigd laten bestaan. Het feit dat enkel mevrouw de plaatsbeschrijving heeft getekend zou geen verschil mogen maken maar dan moet denk ik het contract wel blijven bestaan. U als eigenaar heeft geen zaken met de persoonlijke intriges van uw huurder(s) maar zij moeten wel hun contractuele verbintenissen aan u nakomen.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 10 jan 2023 10:57

Dat mevrouw er niet meer woont, neemt niet weg dat ze een contract met u heeft. Het kan in uw belang zijn dat u beide nog kan aanspreken om de huur te betalen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 10 jan 2023 14:21

GDW met slotenmaker en politie ==> uitvoerbaar vonnis dus is het slot vermoedelijk gewijzigd.
Ga snel ter plaatse want de GDW houdt GEEN rekening met wat deze niet weet nl dat het uw goederen zijn.
Dus legt beslag op alles wat daar staat.
Zorg dat u de gegevens van GDW te weten komt en neem origineel huurcontract en een kopie voor de GDW mee.

bide1520
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jan 2023 15:49

Ik wil deze maand eerst op bezoek gaan bij de huurder om zelf vast te stellen wat de situatie daar is. Zolang ik geen 'officieel' bericht krijg dat mevrouw er niet meer woont, ga ik zelf niets ondernemen, want voor mezelf heeft dit geen meerwaarde. Het is vooral in het belang van mevrouw, zeker als meneer niet stipt betaald.

Gegevens van GDW moet ik via een advocaat opvragen?
Ik denk dat ik eerst het bezoek ga afwachten en vooral ga horen wat de huurder te vertellen heeft.
In de hoop natuurlijk dat mijn meubelen er nog staan.

Terug naar “Huren”