Schade marmeren keukenblad door antikalk

Els Jonkers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schade marmeren keukenblad door antikalk

#1 , 12 dec 2022 14:28

Goedemiddag,

Dit weekend heb ik de keukenkraan van mijn huurappartement met antikalk behandeld, niet wetende dat marmer niet tegen antikalk kan. Nu zitten er dus witte vlekken rond de kraan die hersteld zouden moeten worden. Nu heb ik in mijn verzekering staan dat voorzienbare schade (zoals vlekken) niet verzekerd is. Nu vraag ik me af of zoiets voorzienbare schade is en of dit zulke algemene kennis is dat ik dit had moeten weten. Heeft iemand dit eerder voorgehad en hoe werd toen geoordeeld?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Els

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 12 dec 2022 14:32

Het lijkt mij toch algemene kennis dat marmer een kalksteen is, en u toch op zijn minst had moeten nakijken welke effecten antikalk op een kalksteen heeft.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 12 dec 2022 16:33

Het lijkt mij toch algemene kennis dat marmer een kalksteen is, en u toch op zijn minst had moeten nakijken welke effecten antikalk op een kalksteen heeft.

Inderdaad, en op de meeste verpakkingen zal dat wel staan denk ik.
En als goede huisvader m/v wordt u dus geacht de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen.

Aan de andere kant is marmer mijns inziens niet direct de verstandigste materiaalkeuze voor een aanrecht e.d. Wat met gebruik van azijn bijvoorbeeld ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 12 dec 2022 17:35

Hopelijk al herhaaldelijk gespoeld met een basische zeep oplossing ?
Anders dringt het product verder de marmer in ...

Terug naar “Huren”