Huurder verdwenen met sleutels zonder bericht

vandersn
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Huurder verdwenen met sleutels zonder bericht

#1 , 05 dec 2022 17:02

Situatie
- geregistreerd huurcontract 9 jaar loopt nog tot 2028
- huurder betaalt geen huurgeld meer sinds september 2022
- reeds 2 aangetekende brieven verstuurd die nooit werden afgehaald, ook steeds copy bezorgd via alle mogelijke communicatiekanalen: geen reactie hierop (wel gelezen-status)
- alle communicatie wordt geweigerd: reageert niet op berichten, is telefonisch niet te bereiken
- blijkt nu ook reeds verhuisd te zijn zonder opzegging of verwittiging of nieuw adres achter te laten, huis staat nu leeg (ook bv. dakramen zijn blijven openstaan .. wat ongetwijfeld tot nog meer schade zal leiden)
- staat nog wel gedomiciliëerd op adres huurwoning
- heeft geen sleutels achtergelaten of bezorgd ..

Welke stappen nemen wij best om zo snel mogelijk het contract te laten ontbinden zodat ik toegang kan krijgen tot het pand?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 05 dec 2022 17:57

Om te beginnen uw wijkinspecteur in kennis stellen.
Kan nakijken waar uw huurder nu wel woont maar mag dat niet zeggen.
Kan huurder dan wel Ambtelijk laten Afschrijven bij Collegiaal Besluit AACB. Heeft voor huurder verregaande gevolgen...
Zal dan vaststellen dat deze niet meer te bereiken is op huidig adres.
Dan deze maand nogmaals een AS sturen - adres hangt dan af wat u dan weet.
U kan bij gemeente navraag doen naar adres waar huurder nu woont - attest wonen vragen van adres huurder. Uw contract meenemen en de AS en die zijn teruggekomen.
Voor of na bovenstaande een gerechtsdeurwaarder inschakelen die in woning gaat om vaststelling te doen van niet bewoning.1 die maakt ineens een plaatsbeschrijving van inhoud en pand .
(Hopelijk hebt u een ingaande plaatsbeschrijving)
Op wiens naam staan de nutsvoorzieningen en internet ???
Direct starten met procedure bij vrederechter.
Achterstallige huur - huurschade - gerechtskosten - enz eisen.
Vrederechter kan pand dan vrijgeven U moet dat wel expliciet vragen - procedure duurt ook nog enkele maanden... tegenpartij kan nog in beroep gaan.

https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... taalt-niet
https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... verhuurder
https://www.vlaanderen.be/hulp-bij-huurgeschillen
https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... uiszetting

vandersn
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2022 18:07

Ze is nog steeds ingeschreven op het adres van mijn huurhuis, officieel woont ze er dus nog.
De nutsvoorzieningen staan op haar naam. Er is dus ook geen overname van tellers etc. gebeurd.
We hebben inderdaad een ingaande plaatsbeschrijving, huurcontract werd ook geregistreerd.

Stel dat uitkomst procedure bij vrederechter is dat zij veroordeeld wordt tot betaling van alle kosten, hoe kan worden afgedwongen dat ze die effectief betaalt en ook niet dat vonnis gewoon naast zich neerlegt?

Reclame

vandersn
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2022 18:07

Ze is nog steeds ingeschreven op het adres van mijn huurhuis, officieel woont ze er dus nog.
De nutsvoorzieningen staan op haar naam. Er is dus ook geen overname van tellers etc. gebeurd.
We hebben inderdaad een ingaande plaatsbeschrijving, huurcontract werd ook geregistreerd.

Stel dat uitkomst procedure bij vrederechter is dat zij veroordeeld wordt tot betaling van alle kosten, hoe kan worden afgedwongen dat ze die effectief betaalt en ook niet dat vonnis gewoon naast zich neerlegt?

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 05 dec 2022 18:15

Niet naleven vonnis ::> beslag op het voor beslag beschikbaar inkomen.
Enig idee waar ze werkt?
U hebt vermoedelijk al wel haar rekeningnr van de bank

vandersn
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 dec 2022 21:26

Ik weet inderdaad wie de werkgever is en ken het rekeningnummer ..
Wil zelf de kosten (advocaat/deurwaarder/etc) zoveel mogelijk beperken want denk niet dat ik er veel ga van terugzien ..

Dank alvast voor het advies.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 05 dec 2022 22:10

Als ze werkt niet aarzelen en snel procedure opstarten... en via GDW loonsbeslag laten doen.
GDW moet eerst nakijken OF dat nog kan kan nog veel schuldeisers hebben.
En zo snel mogelijk wat ik heb geschreven doen en in de link en staat.

Terug naar “Huren”