Registratie huurcontract

josciscojos
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Registratie huurcontract

#1 , 29 nov 2022 04:54

Ik heb als verhuurder een contract afgesloten met een huurder(9jr). Per vergissing werd in het contract het rijksregisternummer van de huurder verkeerd getypt nl. 74.03.30-xxx.xx ipv 74.07.30-xxx.xx
Huurder merkt dit niet op en ondertekende het contract....begin juli 2021

Contract wordt geregistreerd via MyRent en ook hier wordt dan uitgaande van het huurcontract ook het foutieve rijksregisternummer gebruikt. Huurder krijgt een copie van deze registratie, en ziet niet dat zijn rijksregisternummer verkeerd is.

Nu komt de kat op de koord.....huurder wil contract vervroegd opzeggen omdat na indexatie de huur te hoog wordt. Gaat op MyFin naar het huurcontract zoeken...maar vindt er uiteraard geen....en besluit hieruit dat er geen geregistreerd huurcontract is. ( en hij dan ook zonder opzeg en zonder opzegvergoeding kan vertrekken )

Heeft de huurder het hier bij het rechte eind ?

Bedankt voor de respons.

Groetjes.
J.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 29 nov 2022 07:00

Bij onenigheid is het steeds een rechter die beslist. Als die huurder bij zijn beslissing blijft heb je twee keuzes:
- ofwel accepteer je dat en zeg je volgende keer beter
- ofwel stap je naar de rechtbank met het risico dat je een vonnis in je nadeel krijgt. En het is m.i. in dit geval verre van duidelijk wat het oordeel hier gaat zijn.

KJ86
Berichten: 2663

#3 , 29 nov 2022 09:23

Lijkt mij nochtans duidelijk aangezien de huurder een kopie heeft ontvangen heeft!
Kan je bewijzen dat de huurder dergelijk kopie ontvangen heeft?

Reclame

josciscojos
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 nov 2022 11:16

Impliciet kan ik het bewijzen.

Ze schrijft immers in haar brief....'de stukken die je mij overhandigde, vind ik niet terug op mijn MyMinFin

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 nov 2022 11:39

stuur haar gewoon het bewijs dat het huurcontract geregistreerd is, dat vind je normaal toch terug?

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 nov 2022 11:56

Inderdaad u kan het zeker terugvinden indien het contract geregistreerd is en toon het aan uw huurder.
Het is niet de eerste huurder die geconfronteerd word dat op myfin de registratie niet te vinden is.
Als u het bewijs hebt kan u mogelijk nog iets regelen met de huurder om een normale opzeg te krijgen.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Franciscus
Berichten: 38607

#7 , 29 nov 2022 20:19

Is een materiële vergissing.
Naam van de huurder en zijn andere gegevens staan daar ook op dus weinig kans om te ontkennen.

Terug naar “Huren”