Geen terugbetaling huurwaarborg omwille van scheiding

indooke
Topic Starter

Geen terugbetaling huurwaarborg omwille van scheiding

#1 , 10 mei 2009 21:06

Mijn schoonzus heeft een huis gekocht en de huur van haar appartement opgezegd.

Het huurcontract is indertijd ondertekend door haar en haar ex-man, terwijl ze wel al feitelijke gescheiding waren, maar nog niet wettelijk. Hij heeft ook geen aandeel gehad in de huurwaarborg of de huur.

De verhuurder weigert nu de waarborg terug te betalen, zolang de ex-man niet tekent.
Mijn schoonzus wil echter geen contact meer hebben met haar ex-man.

Weet iemand raad? Kan dit?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 mei 2009 10:11

De verhuurder heeft gelijk. Het pand werd aan beiden verhuurd dus kan de waarborg ook enkel aan beiden worden uitgekeerd.

Wat ze eventueel kan doen is de verhuurder inlichten dat ze naar het vredegerecht zal stappen met de bewijzen dat zij de waarborg alleen heeft betaald.

Naar het lokale vredegerecht een eenvoudig verzoekschrift richten met de vraag aan de vrederechter om de waarborg in haar naam vrij te geven (bewijzen dat ziujjn alleen deze waarborg heeft betaald bijvoegen..)

Veel eenvoudiger is natuurlijk toch de ex-man eventjes lastig te vallen om een poot te laten zetten. Ik lees "schoonzus"... er is dus nog een redelijk goed contact met de rest van de familie? Kan deze niet eventjes inspringen en de exman ambeteren? Kwestie van zulke dingen weg te houden van de man met de grijze pruik...

Reclame

Terug naar “Huren”