Betreft: Einde Huurovereenkomst

Eazy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Betreft: Einde Huurovereenkomst

#1 , 14 nov 2022 11:50

Recent heb ik mijn woning verlaten alsgevolg van het einde van de overeenkomst. De verhuurder wilde het contract niet verlengen.
Op 14 augustus heb ik dan ook de sleutels ingeleverd. Het appartement had ik zelf niet uitgebreid gepoetst. Ik heb er wel 4 x 1 jaar gewoond, ieder jaar werd een nieuw contract opgesteld. Na de 4 jaar zijn er wat defecten ontstaan in het appartement. Volgens de verhuurder:

- electriciteit en gas kosten (redelijk bedrag)
- poetsen = 180 euro (naar mijn mening onredelijk, wat denkt u ?)
- vervanging toilet bak = 127 euro
- nieuwe koelkast = 240 euro (er waren aan de binnenkant 2 schappen afgebroken, reden om hele koelkast te vervangen ?)
- administratiekosten van 100 euro voor het einde van het contract.

Daarnaast heb ik ook de huurwaarborg NIET terug ontvangen, wel krijg ik dus nog een factuur met het bovenstaande...

Bij het verlaten van het appartement hebben we niet gezamenlijk een plaatsbeschrijving of iets dergelijks gemaakt.

Mijn vraag: Kan de verhuurder deze kosten nog op mij verhalen ondanks het feit dat ik daar 4 jaar gewoond heb ? zijn deze beschadigingen niet juridisch voor de verhuurder ? En ten slotte, gezien er geen plaatsbeschrijving is gemaakt voor vertrek, zorgt dit er niet voor dat hij mij sowieso al niets kan aanrekenen ?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 14 nov 2022 15:46

Als jij daar graag had blijven wonen had je helemaal de sleutels niet moeten inleveren. Wat jouw huisbaas doet is immers onwettelijk, 4x aaneensluitende overeenkomsten van korte duur kan niet, jij had nu een 9-jarig contract met opzegtermijn van 3 maanden voor de huurder.

- electriciteit en gas kosten (redelijk bedrag)
Neem aan dat dit voor de gemeenschappelijke delen is. Is contractueel. Wat zegt jouw huurovereenkomst hier?
- poetsen = 180 euro (naar mijn mening onredelijk, wat denkt u ?)
Geen onredelijk bedrag, zeker als jij dat pand in vuile toestand hebt achtergelaten. Huurders en verhuurders hebben vaak een totaal andere voorstelling wat netjes is. Er is echter geen plaatsbeschrijving wat in jouw voordeel werkt.
- vervanging toilet bak = 127 euro
Geen plaatsbeschrijving, kan dus niet
- nieuwe koelkast = 240 euro (er waren aan de binnenkant 2 schappen afgebroken, reden om hele koelkast te vervangen ?)
Geen plaatsbeschrijving, kan dus niet
- administratiekosten van 100 euro voor het einde van het contract.
M.i. Onwettelijk

Reclame

Terug naar “Huren”