huurder wil geen schadevergoeding betalen

annelies4338
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Re: huurder wil geen schadevergoeding betalen

#16 , 12 nov 2022 19:58

En dat is het enigste dat u in die brief aan huurder schrijft.
Uiteraard wel met de vermelding (kort) van de aangehaalde punten en de door u genomen actie met datum van melden en datum van actie.
Dus zoiets van lek aan raam gemeld op datum X en door u actie door aannemer op datum Y.
Bedankt @Franciscus!
Mis ik misschien een deeltje van dit bericht? Eerste zin begint met 'En' dus heb het gevoel dat ik iets mis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
annelies4338
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 nov 2022 20:26

Als verhuurder, staat u sterk, indien er een ingaande plaatsbeschrijving is geweest en wanneer uw verhuurcontract alsook uw ingaande plaatsbeschrijving werdeb geregistreerd..
Kleine mankementen bij een nieuwbouw zijn vrij normaal en in deze mate zoals aangehaald niet voldoende om een huurcontract te ontbinden. U hebt er goed aan gedaan telkens op berichten te reageren met herstelling. Het is zoals aangehaald een tactiek om aan de verbrekingsvergoeding van 3 maanden proberen te ontsnappen. De advocaat van uw huurder zal alles uit de kast halen om ergens gelijk te halen en ik zou hem via een aangetekende zending duidelijk maken in beknopte termen dat de opzeg door uw huurder gegeven is in het eerste jaar en dat u krachtens de huurwetgeving recht hebt op 3 maanden opzeg termijn en 3 maanden verbrekingsvergoeding. Deze regelgeving is van dwingend recht en gezien de aangehaalde mankementen zeker geen misbruik van recht.

Bedankt!
Zo te lezen hoeven we ons geen zorgen te maken dan. Heel erg bedankt!

freelance
Berichten: 2615

#18 , 13 nov 2022 11:58

En dat is het enigste dat u in die brief aan huurder schrijft.
Uiteraard wel met de vermelding (kort) van de aangehaalde punten en de door u genomen actie met datum van melden en datum van actie.
Dus zoiets van lek aan raam gemeld op datum X en door u actie door aannemer op datum Y.
Bedankt @Franciscus!
Mis ik misschien een deeltje van dit bericht? Eerste zin begint met 'En' dus heb het gevoel dat ik iets mis.

# 13 is een aanvulling op wat aanbevolen is in # 12 . U mist dus niets .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”