Ik huur reeds enkele jaren een weiland, via mondelinge overeenkomst en ga braaf elk jaar de huur betalen, waarvan ik nooit een bewijs ontvang.
Wegens verhuis en het niet precies weten wanneer ik het weiland niet meer nodig zou hebben, heb ik de huur voor dit jaar volledig betaald met de mededeling dat ik waarschijnlijk de wei niet meer het hele jaar zou gebruiken wegens verhuis en dat wanneer ik geen overnemer vond, de stallen die op de wei door mij werden gezet zou verhuren tot het einde van het jaar. Dat was allemaal ok, geen enkele negative reaktie van de verhuurder. Moest gewoon laten weten wanneer ik eraf ging.
Ik heb de wei tot februari zelf in gebruik gehad en dus een overnemer voor de huur gevonden. Deze heeft de resterende huur aan mij betaald en we zijn ook een som overeen gekomen voor de verkoop van de stallen en omheining.
Alles in orde, dacht ik.....
Een paar maanden geleden toen de andere mensen al op het weiland zaten met hun paarden, zegt de eigenaar van de wei dat ze moeten bijbetalen voor de huur, 100€ dit jaar en volgend jaar weer €100.
Geen probleem voor de nieuwe huurders.
Vandaag opeens ontkent de eigenaar van de wei het bestaan van de overeenkomst met de nieuwe huurders en wil hen van de wei, die ook terug in de originale staat moet worden gebracht.
Dit terwijl hij de huur voor 2009 toch ontvangen heeft en hij met de nieuwe huurders een nieuwe financiële afspraak heeft gemaakt.
Ik vraag me af hoe het nu verder moet en of ik voor dit alles aansprakelijk gesteld kan worden.
Daarenboven zijn de nieuwe huurders vrienden en vind ik dit alles behalve kunnen.
Weet iemand hierop raad en/of heeft soortgelijke ervaring?
Maria