Geen medewerking van huurder bij geplande werken

bide1520
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Re: Geen medewerking van huurder bij geplande werken

#16 , 01 dec 2022 11:03

Ik heb beide bewoners begin vorige week elk apart een aangetekende brief (ingebrekestelling) gestuurd + elk apart nog een brief per gewone post. Aangetekende brief nog niet afgehaald, maar dat verwacht ik niet meer. De vorige brief m.b.t. de schilderwerken / schadevergoeding heb ik ondertussen ook terug (deze hou ik gesloten).

Huur van november is nog steeds niet betaald, ik vrees voor de huur van december.
Ik ga dus denk ik best al de voorbereiding starten om een verzoening bij de vrederechter aan te vragen. Wacht ik best tot ik effectief de 2de maand huur niet heb ontvangen of zou ik dit nu al aanvragen?

Ik krijg bij de huurders totaal geen gehoor, geen reactie op voicemail, geen reactie op de brieven, niets ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#17 , 01 dec 2022 11:30

Start die voorbereidingen maar.

NU.

De aangetekende brieven worden geacht ontvangen te zijn, er is dus geen excuus in die zin.

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 01 dec 2022 12:02

Maar die brieven niet openmaken en gesloten houden als bewijs voor VR.
Hen uiteraard voor niet betalen huur november en binnen enkele dagen voor december ook via AS met A/R kaart en gewone brief aanschrijven. Hoe meer bewijzen hoe beter.

Reclame

Kali
Berichten: 762

#19 , 02 dec 2022 19:17

U bent niet verplicht eerst een verzoening aan te vragen… verzoekschrift tot ontbinding … anders zal u al snel aan 3 maanden onbetaalde huur zitten (duurt 2-3 weken alvorens zitting vredegerecht)

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 02 dec 2022 19:59

Als de zaak al enige tijd aansleept, kan je best onmiddellijk procederen. Is zeker 2 maanden gewonnen. Heb destijds in naam van mijn werkgever tientallen huurprocedures opgestart, en NOOIT een verzoening.

Terug naar “Huren”