Sinds kort wonen wij in een gezellig en mooi appartement. Er waren geen problemen toen we introkken. Behalve het feit dat we niet meteen ons contract kregen omdat die nog geregistreerd moest worden (terwijl ze eigenlijk maar 1 van de 3 identieke contracten moesten laten registreren).
Een tijdje later krijgen we een formulier toegestuurd voor de overdracht van de watermaatschappij, heb dit formulier braafjes ingevuld maar helaas zelf nooit de meters gezien aangezien die niet in het appartementsgebouw staan maar in de woning van de huurder zelf (die vlak naast het gebouw is)
Wij wonen vlak boven een winkel, de verhuurder naast zijn winkel met een doorgang om gemakkelijk in de winkel te kunnen gaan. Op zich had ik er geen probleem mee dat we die meters niet te zien kregen, maar later had ik hiervan spijt dat ik de meterstanden van water, elektriciteit en verwarming niet zelf heb opgeschreven.
Een EPC hebben ze ook niet voorgelegd.
Onlangs vroegen ze ons vorig adres en ons paspoortnummer (later werd dan ons rijksregisternummer gevraagd ipv paspoortnummer).
Voor mij begint dit er allemaal vreemd uit te zien. Mogen ze ons vorig adres enzo vragen? Uiteindelijk heeft dit totaal niets met ons huurcontract te maken.
En kan ik nog steeds vragen als ze een EPC hebben?
Ik weet dat ik me te gemakkelijk heb laten overhalen door hen maar het is de eerste keer dat ik iets huurde en mijn vriend was steeds aan het werken.
Alvast bedankt voor jullie hulp en