Er is meer verschil dan enkel dat.De wet maakt dan dus van de 3 een 9 ?
Neen. Ingeval van geschil wordt dit contract als niet bestaande beschouwd en geldt de wettelijke regeling: de eerste overeenkomst is na drie jaar verlengd en is een overeenkomst van negen jaar.heeft het voor mij negatieve uitwerkingen als ik toch het
tweede 3 jarig contract teken om e.v.t problemen van
verhuurder te voorkomen ?
pukje
Ik ken geen 'afhaalbewijs' van een AS, enkel de brief zelf. Dat de brief eventueel 'verloren' is gegaan wil nog niet zeggen dat de inhoud niet bekend is.Hoe ziet het er eigenlijk uit bij de volgende denkbeeldige
situatie:
vraag 1
De verhuurder heeft de overeenkomst opgezegd ,maar het
afhaal bewijs van de post is verloren gegaan ,dus ik weet niets
van een opzegging terwijl de verhuurder een bewijs van
betekening heeft ?
waarscheinlijk was ik onduidelijkIk ken geen 'afhaalbewijs' van een AS, enkel de brief zelf. Dat de brief eventueel 'verloren' is gegaan wil nog niet zeggen dat je de inhoud niet gelezen hebt.Hoe ziet het er eigenlijk uit bij de volgende denkbeeldige
situatie:
vraag 1
De verhuurder heeft de overeenkomst opgezegd ,maar het
afhaal bewijs van de post is verloren gegaan ,dus ik weet niets
van een opzegging terwijl de verhuurder een bewijs van
betekening heeft ?
Als de verhuurder tijdig een opzeg via AS heeft gegeven (in dit geval voor 1 maart) dan telt enkel zijn bewijs van AS. Bovendien zeg je zelf dat het stuk afgehaald werd. Dat je de brief niet meer hebt is dan van geen enkel belang.
Mag ik daaruit afleiden dat de verhuurder wel degelijk een opzeg heeft gedaan? Was dat voor 1 maart? En je bent het AS nooit gaan afhalen?Hoe ziet het er eigenlijk uit bij de volgen
waarscheinlijk was ik onduidelijk
als een AS aangeboden wordt en ik ben niet thuis dan krijg ik
een briefje met verzoek het AS op het postkantoor te halen.
Stel dat briefje om het AS af te halen is op straat verloren gegaan
dan weet ik NIETS ,terwijl de afzenden een bericht krijgt dat het
niet aangenomen is.
Ik weet dus niets terwijl verhuurder bewijs van versturen heeft.
NEE is niet opgezegd ,heb ook van de verhuurder nooit de indrukMag ik daaruit afleiden dat de verhuurder wel degelijk een opzeg heeft gedaan? Was dat voor 1 maart? En je bent het AS nooit gaan afhalen?
De rest van dit luikje laat ik iemand anders beantwoorden maar het zou wel eenvoudiger en tijdsbesparend zijn als je bij de vraagstelling van meet af aan uitlegt hoe precies de vork in de steel zit....