Geen verwarming

barton
Topic Starter

Geen verwarming

#1 , 03 mei 2009 17:49

Beste mensen,

Eerst de feiten:

-Ik huur op dit moment een appartement waarin de prijs van de verwarming zit inbegrepen.
- Op de laatste AV van de eigenaars is er overeengekomen dat de verwarming (centrale ketel) wordt afgezet tussen 23.00 en 07.00 ('s nachts) en dat de keteltemperatuur tijdens de dag op 65C blijft.

Wat is het probleem:

- De verwarming wordt nu ook overdag afgezet... en ik moet zelf met een klein electrisch verwarmingselementje proberen me warm te houden.

Wat kan ik doen om tenminste overdag ook verwarming te hebben?
1. Een gerechtsdeurwaarder een vaststelling laten doen overdag en daarmee naar de vrederechter?
2. Extra kosten van de electrische verwarming verhalen op de verhuurder aangezien het huurcontrcat zegt dat de verwarming inbegrepen zit in de prijs?
3. iemand nog ideeen??

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 mei 2009 10:43

De verhuurder en de VME aangetekend (zie syndicus) in gebreke stellen. Hen duidelijk maken dat het afzetten van de verwarmingsketel in feite een overtreding vormt op de Belgische Wooncode. (Hierin staat duidelijk verwarming een onderdeel vormt van de basisvereisten van een te huur aangeboden pand, als de syndicus of een blokverantwoordelijke de ketel afsluit verzaken ze aan die basisvereiste. Dit vind u terug in artikel 6 van "Koninklijk besluit van 8 juli 1997 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan ten minste voldaan moet zijn wil een onroerend goed dat wordt verhuurd als hoofdverblijfplaats in overeenstemming zijn met de elementaire vereisten inzake veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid.")

Hen duidelijk maken dat u naar het vredegerecht zal gaan om deze maatregel aan te vechten aangezien hij door de wooncode buiten de bevoegdheid van de VME valt en dat u vanaf de de datum van verzending van dit schrijven aan de verhuurder een schadevergoeding vraagt die het verlies van een belangrijk deel van het genot van het appartement compenseert.

Bij dit standaard huurcontract vind je 2 bijlages die duidelijk de regels bepalen.

Hopelijk helpt dit je. Laat ons in elk geval weten wat het resultaat is?

Reclame

Terug naar “Huren”