Mag de syndicus zomaar binnenkomen in een appartement?

Deestje
Topic Starter

Mag de syndicus zomaar binnenkomen in een appartement?

#1 , 23 apr 2009 01:04

Wij zijn reeds enkele maanden huurders van een appartement in Gent.
Toen we deze avond echter thuis kwamen waren we verstomd.
Bleek dat de syndicus die dag was langs geweest met de mensen van de waterdienst om een nieuwe watermeter te installeren, wij werden niet van zijn bezoek op de hoogte gebracht nog daarna. Alles stond op zijn kop, ze hebben onze dweilen gebruikt en overal waren dingen verzet en stonden vuile voeten. Zelfs de filter van de kraan was afgedraaid en lag doodleuk naast de kraan. Toen wij de eigenaar verwittigde, melde die ons dat de syndicus de sleutel had gevraagd aan hem, maar hij heeft hem wel wijsgemaakt dat wij op de hoogte waren.

Ik wil deze persoon nu een mail sturen om eens goed van mijn oren te maken, maar zou deze mail liefst onderbouwen met wettelijke termen, zodat hij toch de volgende keer 2 keer nadenkt.

Alvast bedankt voor jullie spoedig antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dieselbiene

#2 , 23 apr 2009 06:52

Ik geef de raad van toch klacht in te dienen heb ik deze keer in mijn geval ook gedaan ,en hebt ge foto's genomen ?dit documenteert dan de toestand.Ik vraag mij toch serieus af waar men mee bezig is en dat respect voor mensen die toch in hun levensonderhoud voorzien ver te zoeken valt!

Reclame

Terug naar “Huren”