Hallo,
Ik huur een appartement sinds 1/01/2008. Nu is het volledige appartementsblok onlangs gekocht door een investeringsmaatschappij. Zij verkopen de appartementen individueel door.
Mijn appartement is nu als eerste verkocht en de koper zou er zelf willen in wonen. Ik heb een contract van 3 jaar, dat zonder opzegging na deze 3 jaar verlengd wordt tot 9 jaar.
(Letterlijk staat er: De overeenkomst wordt gesloten voor een termijn van 3 jaar te rekenen vanaf 01/01/2008. Deze termijn vervalt op 31/12/2010 mits een opzegging van een 3 maand per aangetekende brief door de verhuurder of de huurder aan de andere partij. Bij ontstentenis van een opzegging binnen deze termijn zal de huurovereenkomst voor eenzelfde termijn tegen dezelfde voorwaarden worden verlengd. Indien de huurovereenkomst voor langer dan drie jaar zou worden verlengd, zou deze gelden als zijnde gesloten voor een termijn van negen jaar vanaf de ondertekening.)
Klopt het dat de koper van het appartement deze 3 jaar moet respecteren en me niet voortijdig uit het appartement kan zetten?
Of heb ik het klassieke 3-6-9 contract en geldt dan een opzegtermijn van 6 maanden?
Bedankt voor een antwoord!