niet geregistreerd huurcontract bij opzeg

svandamme
Topic Starter

niet geregistreerd huurcontract bij opzeg

#1 , 21 apr 2009 07:34

Heeft het niet registreren van een huur contract, nog impact op andere aspecten van het contract, dus behalve de opzeg bepalingen die vervallen, zijn er nog andere punten die vervallen(bv waarborg, plaatsbepaling, etc)?

Ik ben reeds verhuisd, plaatsbeschrijver kwam met 2-3 kleine puntjes, waarvoor ik heb afgetekend op het moment dat ik de sleutels overhandigde aan de plaats beschrijver...

Eigenaar komt nu na de feiten met enkele grote punten die de plaats bepaler niet had opgeschreven... En die eerlijk gezegd niet van doen zijn, zoals bv dat de waterpomp kapot was (nogal raar aangezien alles behalve 't wc op de waterput aangesloten waren, en ik dus zonder werkende waterpomp me niet eens had kunnen wassen, iets dat ik wel degelijk had opgemerkt als de pomp dus kapot was)

Dus is mijn vraag, valt er iets te dwingen wegens dat er geen registratie van het contract was???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 21 apr 2009 10:14

Nou als dat afgetekend is, kan hij niet veel meer doen. Heb je de waarborg terug ?

Vandebos

#3 , 21 apr 2009 13:00

Als de uittredende plaatsbeschrijving reeds is opgemaakt, getekend en deze punten niet bevat wordt het moelijk voor de verhuurder om deze op u te verhalen. Zeker als het huurcontract en de bijhorende intredende plaatsbeschrijving nooit werden gereistreerd. (zelfs strafbaar met boete tegenwoordig)

Indien de verhuurder de waarborg niet wil vrijgeven omdat hij/zij naderhand nog kosten wil bijvoegen stelt U hem best via aangetekend schrijven in gebreke. In dit schrijven geeft u hem 10 werkdagen om de waarborg alsnog vrij te geven zoals bepaald en rekening houdend met de uittredende plaatsbeschrijving. Geeft hij hier binnen deze termijn geen gevolg aan dan zal u naar het vredegerecht dienen te stappen om de vrijgave van de waarborg te eisen.

Indien de waarborg niet op een geblokkeerde rekening werd gestort doch door de verhuurder werd geïncasseerd kan je hem er ook vriendelijk aan herinneren dat hij bij de teruggave van de waarborg er de bankintrest dient bij te rekenen. Komt het voor het vredegerecht in uw verzoekschrift vragen om de gerechtelijke intrest.

Reclame

svandamme
Topic Starter

#4 , 21 apr 2009 14:24

nee, waarborg nog niet terug.

ik heb enkel een handgeschreven blaadje getekend toen de plaatsbeschrijver er was, daarop stonden een aantal kleine puntjes zoals filter dampkap niet vervangen, paar lampen niet vervangen, klein hoekske af van de kookplaat... enfin, klein grut...

die grote punten achteraf : zogezegd een keuken kast verrot omdat de electrische boiler condens niet werd opgevangen ( er hing geen emmertje, ik ben niet geinformeerd dat er een emmertje moest zijn en in die kast kijk ik niet, ook niet veel aan te zien van buiten), en dat de waterpomp defect was (terwijl hij wel pompt).

Ik zit nog even te wachten op het officieel rapport van de plaats beschrijver, maar ik heb enkel de kleine puntjes ondertekend toen ik de sleutels overhandigde...

Ik denk dat ik die plaats beschrijver maar eens ga chasen

Terug naar “Huren”